Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • top prot 1200x450
    Głosuj na Gdańsk w konkursie na Najlepszy Jarmark Bożonarodzeniowy 2025!


Pomorskie znowu kusi Rosjan!

pomorskie znowu kusi rosjan thumb

Promocje, zniżki, wyjątkowe pakiety pobytowe, a także darmowe autobusy na zakupy w największym centrum handlowym północnej Polski „Riviera” w Gdyni – to tylko niektóre z atrakcji, jakie przygotowała Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wraz z miastem Gdańsk oraz partnerami biznesowymi dla gości z Obwodu Kaliningradzkiego na weekend 8-9 marca.
Dzięki Małemu Ruchowi Granicznemu Rosjanie są jedną z najliczniejszych grup odwiedzających Pomorze. Tylko w 2013 roku polsko-rosyjską granicę przekroczyło 6 mln osób. W porównaniu do 2012 roku to wzrost o 50 proc. W 2013 roku Rosjanie wydali w Polsce co najmniej 238 mln zł, a w ciągu zaledwie dwóch dni 7 i 8 stycznia 2014 roku przedstawili na granicy celnikom rachunki Tax Free, umożliwiające odzyskanie podatku VAT, na kwotę miliona zł. Podczas jednego pobytu w Trójmieście Rosjanie zostawiają od kilkuset do kilku tysięcy złotych.
Padnie kolejny rekord?
Dlatego Pomorska Organizacja Turystyczna (PROT) oraz miasto Gdańsk konsekwentnie prowadzą działania promocyjno – informacyjne w Obwodzie Kaliningradzkim zapraszając Rosjan do kolejnych wizyt i przybliżając im ciekawe możliwości spędzania czasu na polskim wybrzeżu.
– W ciągu kilkunastu miesięcy zmieniły się oczekiwania polskich sąsiadów. Początkowo interesowały ich głównie zakupy. Teraz coraz częściej łączą je z wypoczynkiem i uczestnictwem w wydarzeniach kulturalnych czy sportowych. Autorzy akcji marketingowych starają się wpisać w te preferencje i przygotowywać różnorodną, kompleksową ofertę, która wychodzi naprzeciw temu zapotrzebowaniu.
Cała akcja na Dzień Kobiet jest częścią projektu „Russian Friendly” ukierunkowanego na wyeksponowanie tych miejsc, które szczególnie przyjazne są turystom z Rosji.  Uznaliśmy, że 8 marca to doskonały moment na inaugurację tegorocznych działań skierowanych do naszych sąsiadów – mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznych. – To wżny dzień  w obu krajach, pełen  pozytywnych emocji, ciepłych słów i życzliwości. Wierzę, że obecna sytyacja polityczna nie wpłynie negatywnie na atmosferę tego święta.
24 lutego w rosyjskich mediach rozpoczęła się kampania promująca specjalną propozycję Pomorza na Dzień Kobiet. W zeszłym roku na przejściach granicznych  właśnie 8 marca został pobity rekord. Celnicy odprawili ponad 3,5 tys. samochodów osobowych wjeżdżających do naszego kraju. Jak będzie w tym roku ? przekonamy się już za tydzień.
Gdańsk zaskoczy na granicy
W tym roku na Dzień Kobiet Pomorze serwuje podwójną dawkę emocji. Halowe Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce to gratka dla miłośników sportowych zmagań. Jednak region nie zapomniał także o tych, dla których sport nie stanowi sensu życia. Panie zdecydowanie dużo bardziej zadowolone będą z emocji, jakie dostarczą im zakupy i relaks na zakupach czy w SPA. W naszej ofercie biorą udział przedstawiciele różnych branż Pomorza: hotelarskiej, gastronomicznej, medycznej i handlowej. Na gości z Rosji czekają atrakcyjne promocje, zniżki, pakiety pobytowe, wieczory tematyczne. Specjalną ofertę zakupową przygotowało także gdyńskie centrum handlowe Riviera –  8 i 9 marca klientów prosto z Kaliningradu przywiozą darmowe autobusy, a miasto Gdańsk przywita turytów już na samej granicy– dodaje K. Hartenberger-Pater.

Pobyt w Polsce będzie niezapomniany od pierwszych chwil. W sobotę na granicy przyjezdnych czeka niespodzianka.  Na przejściach w Gronowie i Grzechotkach panie otrzymają miły i symbolizujący stolicę Pomorza prezent… niespodziankę. To podziękowanie za liczne odwiedziny Gdańska, a jednocześnie gest pokazujący, że to gościnne i otwarte to miasto.
Interaktywna kampania w Rosji
Zintegrowana i intensywna medialna kampania informacyjna promująca „Russian Friendly Weekend na Pomorzu” potrwa dwa tygodnie. Wzmocniona jest również popularnym, ale nie powszechnym jeszcze w Rosji outdoorem. Dedykowany spot promocyjny emitowany jest na ekranach LED zlokalizowanych w najbardziej reprezentacyjnych częściach miasta. Akcja promowana jest też w mediach społecznościowych przede wszystkim na popularnym w Kaliningradzie portalu vkontakte.ru (rosyjski odpowiednik Facebooka – red.).
Akcja na Dzień Kobiet to kolejna kampania przygotowana przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną, która w 2013 roku z powodzeniem zapraszała Rosjan również do skorzystania z podobnej kompleksowej oferty na 8 marca. Wiosną głośnym echem w Kaliningradzie odbiło się wystawienie na tamtejszym placu Zwycięstwa specjalnej instalacji – lunety z widokiem na… pomorskie kurorty. W grudniu natomiast wspólnie z Urzędem Miasta Gdańska promowany były zimowe atrakcje pomorza, w tym gdański jarmark bożonarodzeniowy.
 

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna