Rok 2016 przyniósł liczne działania na rzecz i we współpracy z tour operatorami i biurami podróży. Działania będące zarówno kontynuacją podjętych w latach ubiegłych decyzji jak i podejmowane przez PROT nowe wyzwania w obszarze współpracy z organizatorami podróży mają jeden niezmienny cel: budowanie wizerunku regionu jako ciekawej destynacji turystycznej w ujęciu całorocznym.
Działania podjęte przez PROT w 2016 roku, które w efekcie maja przynieść zwiększenie ilości turystów odwiedzających nasz region dzięki ofercie przygotowanej i zakupionej przez tour operatora lub biuro podróży, podzielić można na trzy główne nurty:
- prezentacja oferty wśród wyselekcjonowanych tour operatorów podczas wydarzeń branżowych
- Organizacja wizyt studyjnych i bezpośrednia prezentacja walorów regionu.
- workshop Incoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region
Minione 12 miesięcy dało nam możliwość udziału łącznie w 14 spotkaniach branżowych i workshopach z zagranicznymi tour operatorami.
Prezentacja oferty wśród wyselekcjonowanych tour operatorów podczas wydarzeń branżowych
Spotkania indywidualne z przedstawicielami biur i organizatorów podróży odbyły się w ramach następujących wydarzeń:
Travel Match Oslo 15.01.2016 : workshop i rozmowy stolikowe z przedstawicielami norweskich biur podróży. W ramach Travel Match PROT we współpracy z MAESTRO MEETINGS & INCENTIVES Sp. z o.o. oraz miastem Sopot prezentował ofertę turystyki miejskiej i SPA.
Dublin 21-23.01.2016 FILM : w ramach targów Holiday World Show oprócz stałej prezentacji oferty na stoisku wystawienniczym, wspólnie z ZOPOT w Londynie oraz partnerami projektu Golf in North-Eastern Poland przeprowadzona została dedykowana prezentacja dla touroperatorów, mediów oraz liderów opinii (kadra menadżerska i kapitanowie irlandzkich klubów golfowych) poświęcona ofercie turystyki golfowej w województwie pomorskim. Wśród uczestników rozlosowano vouchery pobytowe w trójmieście z pakietem gry na Sierra Golf Club i Sand Valley Golf Resort.
ITB Berlin 09-10.03.2016- jedne z największych i najstarszych targów turystycznych w Europie mimo zmieniającej się formuły są nadal miejscem gdzie należy zaznaczyć swoją obecność. W 2016 r. priorytetem podczas wizyty przedstawiciela PROT w Berlinie było nawiązanie rozmów i kontaktów z przedstawicielami niemieckich tour operatorów jak i rozmowy z polskimi biurami obsługującymi zagranicznych kontrahentów.
Bruksela 15.03.2016. Prezentacja oferty regionu pomorskiego dla grupy wyselekcjonowanych belgijskich touroperatorów, specjalizujących się w wyjazdach spa&wellness odbyła się w Brukseli dzięki współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej. Specjalnie na potrzeby promocji rynku usług SPA i Wellnes w regionie pomorskim przygotowany został materiał filmowy. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele hotelu Mera SPA z Sopotu i Doliny Charlotty Resort&SPA
Heart of Europe Road Show 26-29.05.2016 Kopenhaga, Oslo, Helsinki, Sztokholm
Konsekwentnie od kilku lat PROT realizuje szeroką gamę działań promocyjnych na rynku skandynawskim. warsztaty B2B organizowane przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie we współpracy z Ośrodkami z Czech, Słowacji oraz Węgier były doskonałą okazją do spotkań z prawie 100 przedstawicieli skandynawskich i fińskich biur podróży. Nie do przecenienia pozostają również kontakty z przedstawicielami największych polskich biur podróży zajmujących się organizacją pobytu zagranicznych turystów w Polsce.
World Travel Fair Shanghai 19-21.05.2016
Przy okazji udziału województwa pomorskiego w targach turystycznych w Szanghaju odbyły się spotkanie z branżą turystyczną strony chińskiej – tour operatorami oraz przewoźnikami. W ramach tamtejszego Forum Turystycznego PROT zorganizował i przeprowadził spotkanie, podczas którego zaprezentowano przeszło 100 przedstawicielom mediów i firm turystycznych krótki film przedstawiający turystyczny potencjał całego region, przeplatany komentarzem prowadzącego w j. chińskim. W materiale przygotowanym przez PROT wystąpili również obywatele Chin mieszkający w Trójmieście, ich wypowiedzi zostały b. entuzjastycznie przyjęte przez uczestników Forum. Prezentacja pozwoliła dotrzeć z wizerunkowym przekazem dot. potencjału turystycznej oferty pobytowej w województwie pomorskim.
W Szanghaju odbyło się również dedykowane spotkanie, z wyselekcjonowanymi przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystyczny w Pekinie, organizatorami turystyki obsługującymi rynki zamorskie, w tym z największym w Chinach i jednym największych na świecie operatorów turystycznych firmą CTrip i przedstawicielami chińskich linii lotniczych.
Izrael 23.05.2016
Indywidualne rozmowy stolikowe prowadzone w ramach warsztatu branżowego organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną, Ambasadę RP i PLL LOT w Tel Awiwie pozwoliły na zidentyfikowanie nowego perspektywicznego rynku, jak i zrozumienie jego specyfiki oraz preferencji odbiorców. Spotkanie uzupełnione zostało prezentacją tematyczną regionu, która z kolei zaowocowała zwiększonym zainteresowaniem uczestników, a region wskazany został jako optymalne dopełnienie trasy obejmującej Warszawę i Mazury.
City Fair Londyn 19-21.06.2016 Od 2015 roku PROT jest jednym z dwóch polskich regionów zrzeszonych w ETOA* i od tego czasu aktywnie korzysta z rozwiązań i narzędzi jakie oferuje stowarzyszenie. Na spotkania z regionem pomorskim podczas workshopu organizowanego dla 400 uczestników umówili się m.in przedstawiciele Thomas Cook, Globus and Cosmos Ltd, Tafalgar, Tripwant czy Insight Vacations.
RDA Kolonia 04-07.07.2016
Spotkania niemieckich tour operatorów w Kolonii podczas targów RDA odbywają się od 1975roku. Udział w edycji 2016 był okazją do spotkań z największymi biurami obsługującymi rynek wycieczek autokarowych jak Wolf Ost Reisen GmbH, jak i do nawiązania nowych kontaktów z polskimi biurami organizującymi współpracującymi od lat z zagranicznymi biurami.
JATA Expo 23.09.2016 Okazją do prezentacji potencjału regionu na rynku japońskim było największe wydarzenie wystawiennicze JATA Expo, odwiedzanie przez ponad 150tys. osób. Podobnie jak w roku ubiegłym Pomorskie uczestniczyło w seminarium turystycznym, gdzie grupa ponad 30 tour operatorów i przedstawicieli branży miała okazję zapoznać się z prezentacją oferty turystycznej i krótkim materiałem filmowym przygotowanym specjalnie na potrzeby spotkania w języku japońskim.
Madonna di Campilio
Włochy są ważnym rynkiem turystycznym dla Trójmiasta i całego Pomorza. Prowadzane na rynku włoskim działania promocyjne skoncentrowane są przede wszystkim na regionie wokół Mediolanu, ze względu na bezpośrednie, tanie połączenie lotnicze z lotniskiem w Bergamo, oraz dostępność innych lotnisk w tym rejonie (Malpensa, Werona, Linate). Kontynuując działania promocyjne podjęte podczas EXPO 2015, miasto Sopot we współpracy z PROT realizuje promocję adresowaną do turysty włoskiego, mieszkańca regionu wokół Mediolanu. W porozumieniu z władzami i organizacją turystyczną Madonna di Campiglio i Pinzolo Val Rendena w pierwszy weekend grudnia odbyła się prezentacja regionu i miasta Sopot adresowana do władz Madonna di Campilio oraz do przedstawicieli tamtejszej branży turystycznej. Prezentowany podczas spotkania materiał filmowy w języku włoskim był częścią szerszej prezentacji prowadzonej przez Sopot.
IGTM Majorka 14-16.11 – W ramach największej na świecie imprezy targowej dla branży golfowej partnerzy projektu Golf In North-Eastern Poland (Sierra Golf Club i Sand Valley Golf Resort) zaprezentowali ofertę turystyczną ze szczególnym uwzględnieniem turystyki golfowej w regionie pomorskim. Targi realizowane w formule B2B były okazją do bezpośrednich spotkań biznesowych z przeszło 40 touroperatorami z takich krajów jak: Szwecja, Norwegia, Dania, Finlandia, Niemcy, Wielka Brytania, Holandia.
Organizacja wizyt studyjnych i bezpośrednia prezentacja walorów regionu.
Wizyta w regionie przedstawiciela tour operatora, który w swojej codziennej pracy zajmuje się pakietowaniem usług czy też sprzedażą końcowego produktu w postaci gotowej usługi turystycznej to doskonałe narzędzie do budowania wizerunku i prezentacji oferty. Dlatego PROT zaangażował się w organizację następujących wizyt studyjnych:
Wizyta studyjna pracowników biura podróży Travel Projekt 21-23.01.2016
Travel Projekt to jeden z największych polskich tour operatorów zajmujący się obsługą niemieckich turystów w naszym kraju. W czasie krótkiego pobytu pracowników biura odpowiadających bezpośrednio zarówno za planowanie jak i sprzedaż pakietów PROT zaprezentował zarówno atrakcje turystyczne Gdańska Sopotu i Gdyni jak również bogatą ofertę regionu m.in. Centrum Promocji i Edukacji Regionu w Szymbarku czy Międzynarodowym Bałtyckim Parku Kulturowym Faktoria.
Spotkanie regionalnych Biur Lufthansa City Center 10-13.04.16
W spotkaniu uczestniczyło 90 agentów. Lufthansa City Center International to jedna
z największych międzynarodowych sieci agencji turystycznych. Z uwagi na duży potencjał
spotkania Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna podczas konferencji zaprezentowała walory regionu pomorskiego oraz przygotowała niestandardowe zwiedzania Gdańska dla uczestników oparte na jego wyróżnikach, w tym bursztyn, kulinaria, browary i napitki.
Wizyta agentów GEBECO z grupy TUI 20-21.04.2016 realizowana w ramach projektu Experience Poland 2016, w którym wzięło udział 25 sprzedawców z Niemiec, zwiedzających wybrane regiony Polski, w tym Pomorskie. W ramach wizyty w regionie agencji mieli możliwość poznać możliwości gdańskiej bazy hotelowej oraz atrakcje turystyczne Gdańska od strony wody. Nie zabrakło również prezentacji Europejskiego Centrum Solidarności oraz Muzeum Zamkowego w Malborku.
Warto także wspomnieć o workshopie i study tourze zorganizowanym dla ukraińskich mediów i 7 tour operatorów, które miały na celu promocję połączeń lotniczych: Gdańsk – Iwano-Frankiwsk oraz Warszawa – Winnica z nowej oferty Ukraine International Airlines. W ramach wizyty zaproponowano bogaty wachlarz możliwości i propozycji spędzenia czasu wolnego jakie oferuje region pomorski.
INCOMING POLAND GDAŃSK&POMORSKIE REGION