Gdańskie Centrum Informacji Turystycznej prowadzone przez Gdańską Organizację Turystyczną zajęło I miejsce wśród punktów „it” w miastach – gospodarzach Euro 2012 w Polsce i II – w ogólnej klasyfikacji, z uwzględnieniem Ukrainy. Analizę przygotowania Polski i Ukrainy do organizacji Euro 2012 przeprowadziła firma International Service Check.
„Tajemniczy klienci” działający na zlecenie ISC poddali ocenie:
· gotowość stadionów i ich zaplecza do przyjęcia gości,
· dostępność oraz jakość obsługi w punktach informacyjnych.
Badanie przeprowadzono w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Doniecku, Lwowie, Kijowie i Charkowie. Każdy stadion i punkt informacji turystycznej został zbadany trzykrotnie w terminie od 7 do 17 maja 2012 r.
W punktach informacji turystycznej zadaniem klienta testowego było udanie się do wskazanej placówki, ocena jej wyglądu na zewnątrz i wewnątrz, ocena wyglądu i zachowania pracowników oraz przeprowadzenie konsultacji na wskazany temat. Badający zostali poproszeni o okazanie zainteresowania noclegiem na czas ME, a także o uzyskanie informacji na temat strefy kibica.
Średni wynik osiągnięty przez poszczególne punkty informacji turystycznej przed Euro 2012:
Gdański stadion znalazł się na 5. miejscu w rankingu gotowości stadionów.