Dzięki wizytom dziennikarzy ze Szwecji i Danii mogliśmy zaprezentować Pomorze, jako atrakcyjny cel wyjazdów dla szerokiej grupy turystów. Do najbardziej interesujących tematów wizyt należały organizacja mistrzostw Euro 2012, oferta dla seniorów, piękno wybrzeża, regionalne jedzenie, pola golfowe, oferta wellness i spa, bursztyn, festiwale (Open’er i Feta), oferta dla rodzin z dziećmi, historia „Solidarności”, kultura alternatywna i inne.
Wizyty dziennikarzy zaowocowały kilkunastoma artykułami w prasie i na portalach internetowych oraz powstaniem programu telewizyjnego pn. Resebyrån. Nawiązana została także współpraca z tygodnikiem „Commersen”, w którym ukazała się seria artykułów prasowych nt. Pomorza i jego atrakcji. Autorem tych artukułów jest Tomasz Oczkowski, który współpracuje z PROT w zakresie koordynacji działań promocyjnych realizowanych w Skandynawii (wśród tematów: gdyński modernizm, gotyckie zamki, bociany, Wisła i żegluga wiślana, Euro 2012)