Skandynawski początek roku
Początek roku to płynne wejście w kolejne projekty promocyjne na rynkach zagranicznych. Rynek skandynawski od kilku lat traktowany jest jako priorytetowy, a styczeń to już tradycyjnie udział w targach w Oslo i Helsinkach, aktywy udział w dodatkowym programie okołotargowym pozwalającym nawiązać nowe kontakty biznesowe, a także organizacja własnych przedsięwzięć. Lotniczy ruch pasażerski stale rośnie, miniony rok został zamknięty liczbą 4 mln pasażerów, w tym ponad 330 tys. z Norwegii i 170 tys. ze Szwecji. Dlatego też działania styczniowe to początek szerszej kampanii promocyjno – informacyjnej, starannie zaplanowanej na cały rok 2017, obejmującej zarówno klientów indywidualnych, jak i grupy zorganizowane.
Reiselivmessen i Travel Match Oslo
Targi Reiselivsmessen, odbywające się w Oslo od 13 do 15 stycznia, zgromadziły łącznie ponad 41 tysięcy odwiedzających. Stoisko targowe, które PROT współtworzył z Miastem Gdańsk, Miastem Sopot oraz Polską Organizacją Turystyczną, cieszyło się sporym zainteresowaniem odwiedzających. Najczęściej zadawane pytania dotyczyły oferty spa&wellness, turystyki kulturowej, aktywnej oraz jak zawsze golfa. Na stoisku PROT kontynuowano również rozmowy biznesowe podjęte w trakcie spotkania Travel Match. Tegoroczna edycja workshopu branżowego zgromadziła ponad 125 aktywnych sprzedawców oraz rekordową liczbę aż 160 przedstawicieli norweskiej branży turystycznej.
Pomorska ROT po raz kolejny wzięła udział w rozmowach stolikowych i odbyła szereg rozmów zarówno z przedstawicielami norweskich biur podróży, jak i przedstawicielami mediów zainteresowanych destynacją. Konsekwentne działania i stałe umacnianie pozycji regionu na rynku norweskim przynosi wymierne rezultaty. Pozytywnym zaskoczeniem okazało się spotkanie z biurem Askeladden, które wprowadziło pakiet pomorskie do swojej oferty sprzedażowej na sezon 2017.
Uzupełnieniem aktywności w czasie Reiseliv była również organizacja spotkania z norweskimi blogerami turystycznymi, zrzeszonymi w Nordic Travel Blogger Collective. Pozwoliło ono na podsumowanie kampanii, realizowanej wspólnie z NordicTBC w pierwszej połowie 2016 roku, jak i zaplanowanie kolejnych bieżących projektów. Współpraca ze stowarzyszeniem jest niezwykle cenna i efektywna. Organizacja zrzesza najbardziej cenionych i opiniotwórczych blogerów, którzy za pośredniemu swoich kanałów i aktywności w ramach mediów społecznościowych wygenerowali zasięg informacyjny na poziomie kilku milionów użytkowników zarówno w Norwegii, jak i Szwecji. Spotkanie organizowane było w partnerstwie z ZO POT Sztokholm, Miastem Sopot i Gdańsk, a swoją obecnością zaszczycili je między innymi Pan Marian Siemakowicz z Ambasady RP w Oslo oraz Prezydent Miasta Sopotu Jacek Karnowski.
MATKA Nordic Travel Fair
Kolejny weekend stycznia to udział PROT w największych w Skandynawii targach turystycznych w Helsinkach – Matka Nordic Travel Fair (19-22 stycznia). W ciągu czterech dni stoisko narodowe odwiedziło ok. 78 tysięcy gości, z czego 20 tysięcy to zarejestrowani przedstawiciele branży turystycznej. Stoisko narodowe, organizowane przez Polską
Przeglądnia Organizację Turystyczną, reprezentowane było między innymi przez Pomorskie, Małopolskę, Podlasie oraz biura podróży z Polski i Finlandii. Przedstawiciele Gdańska i Sopotu prezentowali walory całego regionu. Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszyła się turystyka miejska i oferty wypoczynku na łonie natury, baza campingowa oraz golf. Prezentację województwa wzbogaciła również obecność przedstawicieli 4 hoteli z Sopotu: Sheraton, Mera SPA, Haffner oraz Hotel Sopot. Wzmożona aktywność na targach spowodowana była m. in. rozgrywkami Mistrzostw Europy w Piłce Siatkowej Mężczyzn, odbywających się w Gdańsku, do których zakwalifikowała się fińska drużyna narodowa.
Pogłębieniu kontaktów biznesowych sprzyjało także After Work Party, w czasie którego Polska reprezentowana była nie tylko przez Zagraniczny Ośrodek POT w Sztokholmie ale również biura podróży.
Dziękujemy naszym partnerom za owocną współpracę oraz życzymy aby wysiłek włożony w organizację i obsługę targów zaowocował w przyszłości intratnymi kontraktami oraz wzmożoną liczbą skandynawskich turystów.