Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • top prot 1200x450
    Głosuj na Gdańsk w konkursie na Najlepszy Jarmark Bożonarodzeniowy 2025!


Skandynawski początek roku

TargiMatka 1

 

Skandynawski początek roku

Początek roku to płynne wejście w kolejne projekty promocyjne na rynkach zagranicznych. Rynek skandynawski od kilku lat traktowany jest jako priorytetowy, a styczeń to już tradycyjnie udział w targach w Oslo i Helsinkach, aktywy udział w dodatkowym programie okołotargowym pozwalającym nawiązać nowe kontakty biznesowe, a także organizacja własnych przedsięwzięć. Lotniczy ruch pasażerski stale rośnie, miniony rok został zamknięty liczbą 4 mln pasażerów, w tym ponad 330 tys. z Norwegii i 170 tys. ze Szwecji. Dlatego też działania styczniowe to początek szerszej kampanii promocyjno – informacyjnej, starannie zaplanowanej na cały rok 2017, obejmującej zarówno klientów indywidualnych, jak i grupy zorganizowane.

Reiselivmessen i Travel Match Oslo

Targi Reiselivsmessen, odbywające się w Oslo od 13 do 15 stycznia, zgromadziły łącznie ponad 41 tysięcy odwiedzających. Stoisko targowe, które PROT współtworzył z Miastem Gdańsk, Miastem Sopot oraz Polską Organizacją Turystyczną, cieszyło się sporym zainteresowaniem odwiedzających. Najczęściej zadawane pytania dotyczyły oferty spa&wellness, turystyki kulturowej, aktywnej oraz jak zawsze golfa. Na stoisku PROT kontynuowano również rozmowy biznesowe podjęte w trakcie spotkania Travel Match. Tegoroczna edycja workshopu branżowego zgromadziła ponad 125 aktywnych sprzedawców oraz rekordową liczbę aż 160 przedstawicieli norweskiej branży turystycznej.

16 14

Pomorska ROT po raz kolejny wzięła udział w rozmowach stolikowych i odbyła szereg rozmów zarówno z przedstawicielami norweskich biur podróży, jak i przedstawicielami mediów zainteresowanych destynacją. Konsekwentne działania i stałe umacnianie pozycji regionu na rynku norweskim przynosi wymierne rezultaty. Pozytywnym zaskoczeniem okazało się spotkanie z biurem Askeladden, które wprowadziło pakiet pomorskie do swojej oferty sprzedażowej na sezon 2017.

5 6

Uzupełnieniem aktywności w czasie Reiseliv była również organizacja spotkania z  norweskimi blogerami turystycznymi, zrzeszonymi w Nordic Travel Blogger Collective. Pozwoliło ono na podsumowanie kampanii, realizowanej wspólnie z NordicTBC w pierwszej połowie 2016 roku, jak i zaplanowanie kolejnych bieżących projektów. Współpraca ze stowarzyszeniem jest niezwykle cenna i efektywna. Organizacja zrzesza najbardziej cenionych i opiniotwórczych blogerów, którzy za pośredniemu swoich kanałów i aktywności w ramach mediów społecznościowych wygenerowali zasięg informacyjny na poziomie kilku milionów użytkowników zarówno w Norwegii, jak i Szwecji. Spotkanie organizowane było w partnerstwie z ZO POT Sztokholm, Miastem Sopot i Gdańsk, a swoją obecnością zaszczycili je między innymi Pan Marian Siemakowicz z Ambasady RP w Oslo oraz Prezydent Miasta Sopotu Jacek Karnowski.

8 11

MATKA Nordic Travel Fair

Kolejny weekend stycznia to udział PROT w największych w Skandynawii targach turystycznych w Helsinkach – Matka Nordic Travel Fair (19-22 stycznia).  W ciągu czterech dni stoisko narodowe odwiedziło ok. 78 tysięcy gości, z czego 20 tysięcy to zarejestrowani przedstawiciele branży turystycznej. Stoisko narodowe, organizowane przez Polską

Przeglądnia Organizację Turystyczną, reprezentowane było między innymi przez Pomorskie, Małopolskę, Podlasie oraz biura podróży z Polski i Finlandii. Przedstawiciele Gdańska i Sopotu prezentowali walory całego regionu. Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszyła się turystyka miejska i oferty wypoczynku na łonie natury, baza campingowa oraz golf. Prezentację województwa wzbogaciła również obecność przedstawicieli 4 hoteli z Sopotu: Sheraton, Mera SPA, Haffner oraz Hotel Sopot. Wzmożona aktywność na targach spowodowana była m. in. rozgrywkami Mistrzostw Europy w Piłce Siatkowej Mężczyzn, odbywających się w Gdańsku, do których zakwalifikowała się fińska drużyna narodowa.

img_9725 img_9726

Pogłębieniu kontaktów biznesowych sprzyjało także After Work Party, w czasie którego Polska reprezentowana była nie tylko przez Zagraniczny Ośrodek POT w Sztokholmie ale również biura podróży.

Dziękujemy naszym partnerom za owocną współpracę oraz życzymy aby wysiłek włożony w organizację i obsługę targów zaowocował w przyszłości intratnymi kontraktami oraz wzmożoną liczbą skandynawskich turystów.

 

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna