Bursztyn jest cenniejszy od złota i piękniejszy niż diamenty, dlatego nie ma się co dziwić, że stanowi ikonę regionu pomorskiego. Wszechobecny w licznych ekspozycjach muzealnych, warsztatach edukacyjnych, pokazach mody czy imprezach targowych tworzy szlak bursztynowy Województwa Pomorskiego. Bursztyn w roli głównej występuje również w pakietach pobytowych dla turystów krajowych i zagranicznych. Dlatego chcąc zaprezentować walory tego skarbu szerszej grupie odbiorców Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna zaangażowała się w projekt „Motocyklowa Polska” , w ramach którego prowadzący Wiktor Kammer – prywatnie motocyklista, w dniach 21-22.07 odwiedzał będzie atrakcyjne miejsca na szlaku bursztynowym prezentując je z punktu widzenia „motocykla”. Partnerem projektu jest Centrum Kultury i Sportu w Pruszczu Gdańskim.
Trasa rozpocznie się od poławiania bursztynów na gdańskiej plaży, następnie już z własnym bursztynem w ręku prowadzący na motocyklu pomknie w głąb historii bursztynowej, a mianowicie do Muzeum Bursztynu a zaraz potem na najpiękniejszą ulicą bursztynową – Mariacką. Zachęcony pięknem bursztynu zechce zadbać również o swój wyłowiony bursztyn, dokonując jego obróbki w Galerii Styl. Teraz może uda się go sprzedać z zyskiem? A gdzie będzie lepiej niż w Faktorii Handlowej, zwanej dziś Międzynarodowym Bałtyckim Parkiem Kulturowym Faktoria. Miejsce połączenia nowych technologii z bogactwem zabytków archeologicznych i pięknej bursztynowych eksponatów. Tam również nie sposób nie posilić się daniami z receptur sprzed ponad 2 tysięcy lat. Propaguję je Restauracja Piano w Pruszczu Gdańskim. Intensywny dzień wymaga relaksu, którego na pewno dostarczy masaż bursztynowy w Hotelu Mera Spa w Sopocie i doda mocy na kolejny dzień. Obudzi największy bursztyn w pomorskim – „PGE ARENA” i jej widok z lotu ptaka. A potem już bogactwo komnat w Muzeum Zamkowym w Malborku i Muzeum Bursztynu „Bursztynowa Komnata” w Stegnie.
Materiał będzie emitowany w Motowizji, która od początku czerwca wg. badań telemetrycznych panelu AGB Nielsen Media Research odnotowała zasięg dobowy na poziomie 140 000 widzów z całej Polski. Można zakładać, że odcinek premierowy “Motocyklowej Polski” wraz z 6 powtórkami w tygodniu będzie miał oglądalność ok. 60 000 – 70 000 widzów z całej Polski. Odbiorcy Motowizji to w 75% mężczyźni, motocykliści, podróżnicy.
Materiał finalny: http://www.motocyklowapolska.pl/odcinek4.html