Kontynuując działania promocyjne na rynku izraelskim PROT do udziału w wizycie studyjnej zaprosił przedstawicieli mediów społecznościowych, blogerów i dziennikarzy. We współpracy z liniami lotniczymi Ryanair do odwiedzenia regionu zaproszono influencerów zainteresowanych zróżnicowaną ofertą jaką dysponuje Pomorskie.
Wizyta studyjna przygotowana dla pięciu dziennikarek i blogerek, odbyła się w dniach 11-14 maja 2018. Dla każdego gościa przygotowany został jeden dedykowany program zwiedzania, dostosowany dokładnie do profilu zainteresowań. W ogólnym programie znalazły się Europejskie Centrum Solidarności, Teatr Szekspirowski i Muzeum Bursztynu.
W wizycie udział wzięły Raheli Krut, blogerka i instagramerka kulinarna, blogerka lifestylowa i modowa Santih Gidron, Ziva Roan i Michal Manor prowadzące bloga turystycznego oraz Yanina Zaslavsky, blogerka parentingowa i podróżnicza.
Wizyta na bieżąco relacjonowana była w kanałach społecznościowych a publikacje blogerek pojawiły się w internecie już 27 maja 2018. W ciągu miesiąca każda z autorek opublikowała co najmniej jeden artykuł dotyczący oferty Pomorskiego. Materiały o tematyce kulinarnej dotarły do 9 000 czytelników, a turystyczno-kulturalne do 12 000. Największym zainteresowaniem cieszyły się treści wygenerowane przez Shanthi Gidron, które poprzez Facebooka i Instagram dotarły aż do 21 000 odbiorców.
Współpraca z Michal Manor zaowocowała dodatkową publikacją prasową w czasopiśmie Maslul Magazine. Gazeta wydawana jest w nakładzie 150 000 egzemplarzy i wysyłana do stałych odbiorców zainteresowanych tematyką turystyki.
Na podstawie podróży powstał także jeden wspólny artykuł opublikowany na www.lametayel.co.il, największym podróżniczym portalu internetowym, który notuje 56 000 odsłon.
Efekty tej podróży studyjnej znajdują się na www.prot.gda.pl/wspolpraca-z-mediami/efekty-wizyt-studyjnych