Informacje o Pomorskim i bogatej ofercie turystycznej regionu nieustannie pojawiają się w zagranicznych mediach. Związane jest to bezpośrednio z działaniami promocyjnymi PROT i dobrą współpracą z partnerami w postaci Zagranicznych Ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej.
Organizowane dla dziennikarzy i blogerów wizyty studyjne bezpośrednio przekładają się na ilość publikacji w mediach i szeroki wiarygodny przekaz, docierający do setek tysięcy czytelników. Działania prowadzone są na priorytetowych dla PROT rynkach jednak intensyfikowane wysiłki promocyjne podejmowane są także w miejscach prognozujących, dobrze komunikowanych z regionem pomorskim. Szacowany ekwiwalent medialny publikacji w mediach brytyjskich, belgijskich i francuskich wyniesie ponad 1 000 000 złotych.
Kwietniowa wizyta dziennikarza portalu internetowego The Independent zaowocowała opublikowanym w maju artykułem pt. „Gdansk city guide: Where to eat, drink, shop and stay in Poland’s coastal gem”, który zamieszczony został w internetowej sekcji poświęconej turystyce. Materiał ma formę przewodnika, który ułatwia czytelnikom dotarcie do miejsc i atrakcji które dziennikarz uprzednio odwiedził osobiście. The Independent zanotował w 2017 roku 93.9 milionów wejść na stronę co czyni go to jedną z najbardziej poczytnych cyfrowych gazet w Wielkiej Brytanii. Do odwiedzenia Gdańska zachęcały także materiały opublikowane w The Telegraph i Daily Mirror.
Maj i czerwiec to czas intensywnych wizyt przedstawicieli francuskich czasopism. Zintensyfikowane działania podjęte razem z ZO POT w Paryżu zaowocowały aż trzema wizytami studyjnymi. Do udziału w wizycie prezentującej bogactwo kulturalno-przyrodnicze regionu zaproszono dziennikarzy Le Point, Valerie Berenice Debras oraz Milan Szypura. Le Point jest trzecim na rynku najbardziej opiniotwórczym francuskim tygodnikiem. Wydawany jest na terenie całej Francji, a jego nakład wynosi 340 253 egzemplarzy. Efekt pojawił się w gazecie i zamieszczony został w głównym dodatku Turystyka. Artykuł zatytułowany „Un goût de Riviera” („Smaki Riviery”) poświęcony Gdańskowi i regionowi pomorskiemu był jedynym materiałem zachęcającym do odwiedzenia polskiego wybrzeża.
Zainteresowanie Gdańskiem wyraziła również francuska telewizja publiczna France 2. Podczas czerwcowej wizyty przygotowany został materiał filmowy, który wyemitowany zostanie na przełomie lipca i sierpnia w paśmie śniadaniowym, w czasie największej oglądalności. Pozwoli to dotrzeć z informacją o atrakcjach turystycznych do ponad 1 500 000 widzów śledzących poranny program oraz 10 000 użytkowników odwiedzających stronę internetową programu Telematin. „To, co najbardziej zaskoczyło nas w Gdańsku to piękno architektury i wyjątkowa kuchnia” powiedział Ludovic Dupoint, realizujący program. Jedna minuta czasu antenowego programu Telematin kosztuje średnio 19 400 zł.
We współpracy z ZO POT i Instytutem Polskim w Paryżu do odwiedzenia Pomorskiego zaproszono również dziesięciu dziennikarzy i blogerów. Wizyta ta była szansą na zaprezentowanie potencjału kulturalnego i włączyła się w jubileusz obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.
Zwiększone zainteresowanie belgijskich turystów ofertą turystyczną Pomorskiego zaowocowało również długo wyczekiwaną wizytą dziennikarek magazynu Elle. Dla gości przygotowano dedykowany program prezentujący historyczne dziedzictwo Gdańska i możliwości aktywnego wypoczynku. Redaktorka Tine Zwaenepoel tak podsumowała pobyt: „Jesteśmy zachwycone Gdańskiem- zarówno pięknym miastem, jak i bogactwem otaczającej go przyrody”. Publikacja planowana na październik pozwoli z walorami regionu zapoznać niemal 100 000 belgijskich czytelników.
Zainteresowanie Gdańskiem i regionem wśród turystów nieustannie rośnie co nierozerwalnie związane jest z bogatą ofertą oraz coraz dużą siatką bezpośrednich połączeń lotniczych.