Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • top prot 1200x450
    Głosuj na Gdańsk w konkursie na Najlepszy Jarmark Bożonarodzeniowy 2025!


Początek sezonu pod znakiem intensywnych wizyt studyjnych

poczatek sezonu pod znakiem intensywnych wizyt studyjnych thumb

Szwecja, Chiny, Niemcy, Włochy, Austria, Wielka Brytania, Ukraina, Polska to rynki, które wraz z początkiem sezonu zaznaczą swoja obecność w Pomorskim.  Zainteresowani regionem są nie tylko dziennikarze, ekipy telewizyjne ale i touroperatorzy, którzy poszukują nowych inspiracji do swoich ofert.

Wczesny sezon bo już w marcu rozpoczęły wizyty studyjne z Wielkiej Brytanii, a w tym Business Traveller Magazine oraz SKY TV. Magazyn  jest liderem wśród mediów skierowanych do podróżnych biznesowych w Wielkiej Brytanii. Obecnie jest on dostępny jest na 11 rynkach: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Azja i Pacyfik, Chiny, Bliski Wschód, Afryka, Niemcy, Węgry, Polska, Rosja i Dania i na każdym wydawany w 60 000 egzemplarzy. Natomiast SKY TV z programem Soccer AM, który skierowany jest do miłośników piłki nożnej przyciąga każdorazowo 600 tys. widzów. Obie wizyty miały na celu prezentację oferty turystycznej regionu pomorskiego, w tym nowych inwestycji takich jak: Europejskie Centrum Solidarności, Stadion PGE ARENA w Gdańsku czy Infobox  i Centrum Designu wraz z Centrum Experyment w Gdyni.

Natomiast w kwietniu mieliśmy przyjemność gościć blogerkę z Finlandii, która zainteresowana ofertą pomorskiego na targach Matka 2015 w Helsinkach spędziła aktywnie, łącznie 3 dni w Gdańsku, Sopocie i Łebie. Blog routesandtrips.com odwiedzany jest miesięcznie przez około 1000 użytkowników, w 50 % odbiorcami są mieszkańcy Finlandii, natomiast pozostała część to czytelnicy europejscy. W większości są to kobiety w przedziale wiekowym 25-34 oraz 55–64. Blog podejmuje tematykę turystyczną, w tym zakwaterowanie, kulinaria oraz atrakcję.

Jednak intensywności dodał maj, w którym planowanych jest aż 7 wizyt studyjnych. Majówkę rozpocznie wizyta prywatnej stacji telewizyjnej TV 1+1 z Ukrainy, która obejmuje swoim zasięgiem 95% jej obszaru, z oglądalnością 18,3%. Obecna jest również w sieciach kablowych m.in. USA i Kanady. Telewizja planuje przygotować kilka tematycznych reportaży poświęconych m.in. turystyce medycznej, kulinarnej oraz miejsko-kulturalnej. Natomiast 04-07.05 to wizyta 4 stacji Centralnej Telewizji Chińskiej (CCTV), która jest “stacją eksportową”, jej transmisje dostępne są zarówno w Chinach jak i na platformie amerykańskiej, europejskiej i azjatyckie. Wizyta skupi się na Gdańsku, który prezentowany będzie w zestawieniu z miastem chińskim w programie „City to City”. Natomiast we współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem POT w Wiedniu w dniach 08-10.05 region pomorski odwiedzi grupa 14 touroperatorów z Austrii. W czasie wizyty zaprezentowane zostaną konkretne oferty Trójmiasta, w tym: prezentacja hoteli, wizyta w Dworze Artusa, ECSie, Centrum Hewelianum, Gdańskim Teatrze Szekspirowskim oraz Infobox. Pomorskie zaprezentuje się również kulinarnie, podczas wizyty dziennikarza z magazyny „Witaj w Podróży”, który w czasie 3-dniowego pobytu skupi się na wywiadach z szefami kuchni partnerów pomorskie prestige, a także lokalnymi producentami . Maj zakończy się pod hasłem lifestyle, a w tym wizyta znaczących mediów z Włoch (15-18.05), którą będzie dobrym wstępem promocyjnym przed tygodniem pomorskim realizowanym podczas wystawy światowej EXPO 2015 w Mediolanie. Kropkę nad „i” postawi Szwecja, a w tym wizyta blogerów lifestylowych 22-23.05 oraz mediów lifestylowych podczas Żeglarskiego Pucharu Trójmiasta (28-31.05).

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna