Z końcem 2014 roku zakończyliśmy intensywne działania promocyjne w zakresie prezentacji oferty turystycznej Pomorskiego Szlaku Bursztynowego. Działania współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 miały na celu:
– zwiększenie postrzeganej atrakcyjności oferty turystycznej woj. pomorskiego.
– wykorzystanie tematu bursztynu do prezentacji bogatej i wielowątkowej oferty turystycznej regionu.
-dywersyfikacje dotychczasowych skojarzeń z bursztynem (ukazanie jego nowoczesnej odsłony)
– komunikowanie walorów oferty turystycznej regionu aktualnej przez cały rok.
Zasadniczymi elementami przeprowadzonych w projekcie prac były:
– kontynuacja oznakowania autostrady A1 5 bursztynowymi pylonami.
– produkcja i emisja bursztynowego spotu promocyjnego.
– działania promocyjne w mediach .
– druk folderu – Bursztynowe Inspiracje.
Dzięki kontynuacji oznakowania na 5 węzłach pomorskiego odcinka autostrady A1 pylonami wizerunkowymi docieramy z komunikatem o historycznym przebiegu szlaku bursztynowego na Pomorzu do wszystkich użytkowników autostrady (średnio 41,5 tys. pojazdów dziennie wg. danych GTC)
Przygotowany w dwóch wersjach czasowych (33s. i 99s.) spot promocyjny ukazuje wybrane produkty i oferty turystyczne regionu bazujące na dziedzictwie bursztynowym. Dzięki 3 miesięcznej emisji na ekranach kolejki SKM na trasie Słupsk – Tczew blisko 1,5 mln pasażerów miało kontakt z materiałem, który dostępny jest TUTAJ.
W ramach działań o charakterze Publicity w mediach tradycyjnych i online odbyliśmy cykl spotkań z przedstawicielami mediów, środowisk opiniotwórczych, w których prezentowaliśmy ofertę związaną z dziedzictwem bursztynowym na okres jesień/zima. PRZYKŁADOWA RELACJA
Do blisko 100 dziennikarzy trafił cykl informacji prasowych poświęconych ofercie woj. pomorskiego PRZYKŁADOWA PUBLIKACJA – National Geographic
Przeprowadziliśmy serię konkursów na blogach, w których zaktywizowaliśmy ich czytelników do kreowania swoich własnych pomysłów na odkrywanie Pomorskiego Szlaku Bursztynowego PRZYKŁADOWA RELACJA
Zorganizowaliśmy 2 wizyty studyjne dla łącznej grupy 20 dziennikarzy (8-10 października – 13 blogerów i dziennikarzy z kraju) i 6-7 listopada – 7 osób z trójmiejskich mediów. Wizyty były okazją do prezentacji oferty obiektów muzealnych, spotkań z ludźmi – ambasadorami bursztynu na Pomorzu, warsztatów, przedstawienia oferty kulinarnej, kulturalnej oraz z zakresu Spa&.Wellness. Efektem wizyt są relacje ukazujące się na bieżąco w mediach tradycyjnych i online. Kilka liczb podsumowujących współpracę z mediami:
– 632 tys. złotych ekwiwalent reklamowy z już opublikowanych artykułów/relacji.
– 484 tys. Unikalnych użytkowników śledzących relację na blogach.
– 12 tys. „polubieni” w mediach społecznościowych w ramach relacji „live” podczas study press.
– zasięg /liczba odsłon 54 105 000
Szczegółowe podsumowanie prezentują dwa załączone raporty:
– pierwszy podsumowuje współpracę z blogerami
– drugi działania publicity w mediach tradycyjnych i online
Ostatnim elementem był druk 15 tys. egzemplarzy wydawnictwa Pomorskie „Bursztynowe Inspiracje” (3 wersje językowe) w którym znalazły się m.in. dedykowane opisy obiektów, ofert i atrakcji bazujących na dziedzictwie bursztynowych.
RAPORT Z REALIZACJI DZIAŁAŃ O CHARAKTERZE PUBLICITY
W MEDIACH TRADYCYJNYCH I ONLINE
Lifestylowa kampania komunikacyjna w Social Media
oraz w mediach tradycyjnych i online