To już 17 edycja konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny. Liczba tych, którym przyznany został Certyfikat POT cały czas rośnie.
Polska Organizacja Turystyczna od ponad 17 lat prowadzi konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny. Celem konkursu jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez kreowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale także są nowatorskie, przyjazne turystom i dające wiele możliwości spędzenia w ciekawy sposób wolnego czasu. Co rok w ich ocenie Kapituła zwraca szczególną a dostępność produktu turystycznego dla turysty czy wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacji w rozwoju produktów. Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej to najważniejsza nagroda w dziedzinie turystyki, stanowi ona rekomendację i gwarancję usług na najwyższym poziomie. Podnosi rangę produktu turystycznego, wzmacnia pozycję w ofertach dla klientów, dzięki czemu marka danego produktu staje się rozpoznawalna w całym kraju i nawet za granicą.
Certyfikaty POT przyznawane są produktom turystycznym w pięciu kategoriach. Wydarzenie cykliczne; Pakiet usług turystycznych – Impreza turystyczna; Obiekt; Szlak; Miejsce – obszar. Produkty turystyczne zgłoszone do konkursu ubiegają się o cztery rodzaje Certyfikatów. Najbardziej prestiżowym, którego wybór wzbudza najwięcej emocji jest Złoty Certyfikat, który może otrzymać produkt turystyczny nie wcześniej niż po upływie trzech lat od daty otrzymania Certyfikatu POT. Co roku przyznawanych jest aż 10 Certyfikatów POT, dla produktów które spełniają wszelkie kryteria oceny i są na rynku dłużej niż dwa lata. Od ubiegłego roku kapituła konkursowa może także wyróżnić Certyfikatem Specjalnym produkty turystyczne, które są na rynku krócej niż przez dwa lata, ale już mają duży potencjał. Głos w konkursie POT mają także użytkownicy sieci i mediów społecznościowych, oceniającą wskazane produkty w konkursie Certyfikat Internautów. Głosowanie odbywa się na serwisie polska.travel., gdzie użytkownicy Internetu kierując się subiektywną oceną odwiedzanych miejsc i wrażeniami z udziału w wydarzeniach, wybierają jeden produkt z pośród zgłoszonych do głosowania produktów.
Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostają objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 150 tys. złotych. Ubiegłorocznym laureatem głównej nagrody jest Muzeum Powstania Warszawskiego, zgłoszone przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną.
Ubiegłoroczni laureaci konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej prezentowani są na Narodowym Portalu polska.travel są wśród nich dwa produkty z województwa pomorskiego: Hevelianum oraz Lawendowa Osada i Zagroda Edukacyjna Lawendowej Osady.
Chcesz zobaczyć najcenniejsza nagrodę w branży turystyki? Wejdź na stronę https://konkurs.pot.gov.pl/konkurs i zgłoś swój udział. Na zgłoszenia w etapie regionalnym czekamy do 1 września. Więcej szczegółów dot. aplikacji udziela Łukasz Magrian l.magrian@prot.gda.pl.
Regulamin konkursu