Produktowa kampania reklamowa w obwodzie kaliningradzkim, rosyjskojęzyczny portal z ofertą Pomorza oraz certyfikat potwierdzający, że hotel, restauracja czy klinika są przygotowane do obsługi Rosjan – to główne założenia oryginalnego projektu, który już od wiosny ma jeszcze bardziej wypromować pomorskie firmy i instytucje w obwodzie kaliningradzkim.
Projekt „Russian Friendly” jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie Pomorzem sąsiadów z Kaliningradu. Odkąd obowiązują przepisy o Małym Ruchu Granicznym (MRG), w obwodzie zapanowała moda na Polskę, a zwłaszcza na Pomorze.
Z projektu „Russian Friendly” mają skorzystać obiekty turystyczne, gastronomiczne, branża rozrywkowa, rekreacyjna, handlowa, kliniki zdrowia i urody, a także samorządy. Słowem wszyscy, którzy w rywalizacji o bogatych turystów z Rosji chcą dać się poznać w obwodzie kaliningradzkim jako miejsca przyjazne przyjeżdżającym stamtąd klientom i turystom.
Program „Russian Friendly” wypromuje w Rosji konkretne obiekty handlowe i produkty turystyczne Pomorza. Jego koordynacją zajmuje się Fundacja „Polska Friendly”, pomysłodawca projektu, przy wsparciu i zaangażowaniu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz mniejszości rosyjskiej w Polsce. Patronem honorowym programu jest Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Aby dostać się do elitarnego grona i zdobyć certyfikat „Russian Friendly” wystarczy spełnić cztery z dziesięciu praktycznych kryteriów. Ma to zagwarantować, że firma posługująca się znakiem „Russian Friendly” jest w pełni przygotowana do obsługi klientów z Rosji.
Obowiązkowe punkty to rosyjskojęzyczny personel i strona internetowa po rosyjsku. Pozostałe wymagania można wypełnić dobrowolnie (są na stronie projektu russian-friendly.org.pl).
Nabór uczestników już się rozpoczął i potrwa do końca lutego. Z początkiem marca informacje o usługach i produktach konkretnych firm lub marek trafią na specjalny rosyjskojęzyczny portal russian-friendly.pl. Każda certyfikowana firma i instytucja będzie tam miała indywidualną prezentację, zawierającą konkretne oferty, ceny, rabaty i atrakcje dla Rosjan.
Informacje będą też promowane na portalu vkonakte.ru, rosyjskim odpowiedniku Facebooka. Dodatkowo w największych mediach kaliningradzkich 1 marca ruszy kampania reklamowa. Stanie się to na tydzień przed bardzo ważnym w Rosji Dniem Kobiet, który – jak pokazał ten rok – nasi sąsiedzi wykorzystują na masowe i rodzinne wyjazdy, głównie do Polski.
Punkt informacyjny projektu znajduje się w Centrum Informacji Turystycznej w Bramie Wyżynnej w Gdańsku.
Szczegóły projektu dostępne są również na stronie www.russian-friendly.org.pl
NA SKRÓTY:
KORZYŚCI DLA PODMIOTU Z CERTYFIKATEM
KAPITUŁA ZNAKU RUSSIAN FRIENDLY