Już po raz czternasty Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wyłoniła najlepsze produkty turystyczne województwa pomorskiego. W tym roku, zgodnie z nowym regulaminem, komisja wytypowała dwóch laureatów, którzy przejdą przejdą do etapu ogólnopolskiego. Gdański Teatr Szekspirowski oraz Dolina Charlotty Resort &. Spa powalczą o Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej i miejsce w grupie topowych ofert Polski, którym dedykowanych jest szereg działań marketingowych.
Gdański Teatr Szekspirowski to nowoczesne centrum sztuki otwarte dla teatru, festiwali, koncertów, wystaw, konferencji, warsztatów, a także spotkań biznesowych. Jego wielofunkcyjna przestrzeń spełnia najwyższe wymagania międzynarodowych spotkań. Misją Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego jest promowanie dzieł Szekspira oraz historii teatru
w Gdańsku w Polsce i Europie Północnej, a także prezentacja ambitnych wydarzeń artystycznych i nowych trendów w teatrze oraz sztukach performatywnych i wizualnych. Celem zapewnienie mieszkańcom Gdańska i Pomorza oraz turystom ciekawych imprez artystycznych, a także zapoznanie ich z bogatą historią kulturalną Gdańska. Teatr oferuje codzienne zwiedzanie z przewodnikiem, obejmujące historię teatru i jego architekturę.
Dolina Charlotty to kompleks z licznymi atrakcjami nie tylko w terenie ale i w samym obiekcie. Na terenie hotelu znajdują się: balijskie SPA z czternastoma gabinetami, basen, brodzik, jacuzzi, strefa saun, restauracja, a także kręgielnia oraz tarasy z zapierającym dech widokiem na dolinę. Na zewnętrznym obszarze znajdują się Zoo, fokarium, restauracja na wodzie, domy na drzewach , pokoje w domu na wodzie, place zabaw, park linowy, łowisko ,pole namiotowe. Do dyspozycji gości są również kajaki, rowery wodne, rowery górskie. Istnieje również możliwość wędkowania. Wreszcie to tu odbywa się znany na całym świecie Festiwal Legend Rocka.
O trzecie miejsce i tym samym udział w etapie ogólnopolskim produkty powalczą w konkursie sms-owym, który rozpocznie się w poniedziałek 10 października. Oddanie głosu w ręce potencjalnych użytkowników pozwoli nie tylko obiektywnie podejść do oceny atrakcji turystycznych regionu pomorskiego ale również zainspirować do odkrywania potencjału regionu niezależnie od panującej aury.
W związku z faktem, iż nie wszystkie zgłoszenia spełniały założenia konkursu, komisja zadecydowała o wytypowaniu do konkursu SMS następujących ofert:
Akwarium Gdyńskie MIR-PIB
Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN
Helski kompleks muzealny
Międzynarodowe Oficjalne Zawody w skokach przez przeszkody CSIO 5* Sopot
Opera Leśna
Stary Browar Kościerzyna
Szlak Historii Militarnej Kaszub Północnych
Żeglarski Puchar Trójmiasta
Żuławska Kolej Dojazdowa – zabytkowa kolej wąskotorowa prowadzona siłami społecznymi
Zamki, pałace i dwory pomorskie na szlaku dla motocyklistów- 7 dni w 7 miejscach.
Szczegóły konkursu sms-owego przekażemy Państwu niebawem, jednak już dziś zachęcamy do wzięcia udziału w tym plebiscycie i zaangażowania w promowanie marek lokalnych. Konkurs znajdzie się na stronie www.pomorskie.travel