Jak zachęcić belgijskich turystów do odpoczynku w Pomorskim? Jak trafić do miłośników wypoczynku w rytmie slow? Rozwiązaniem jest tu influence marketing a zatem przekaz kierowany do zainteresowanych odbiorców poprzez materiały zamieszczane na tematycznych blogach oraz mediach społecznościowych. Tym razem do promocji regionu jako destynacji idealnej dla miłośników zrównoważonego podróżowania i idei wypoczynku w rytmie slow z terenu Beneluxu zaproszono czworo internetowych twórców.
We współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej do odwiedzenia regionu Kaszub zaproszono dziennikarzy i blogerów z Belgii i Luxemburga. Paulina, autorka bloga www.paulinaontheroad.com w towarzystwie fotografa oraz blogerzy www.meersmaak.be z Belgii, odwiedzili Pomorskie w dniach 6-9 września 2018. Program wizyty oparty był na tematyce turystyki slow, pozwalającej wypocząć z dala od zgiełku miasta, oraz regionalnej kuchni i tradycji. Podczas wizyty goście odwiedzili Gdańsk, Sopot, Przywidz, Kościerzynę, Lipusz, Wdzydze Kiszewskie oraz Wieżycę.
W programie wizyty znalazły się wizyta w skansenie we Wdzydzach Kiszewskich, pozwalająca na prezentację dorobku kultury i tradycji Kaszub, warsztaty przygotowywania papierowych kwiatów, wykonywania glinianych naczyń, wzornictwa kaszubskiego oraz wypieku chleba według oryginalnych historycznych receptur. Możliwości i standardy wypoczynku na wsi zaprezentowała Lawendowa Osada w Przywidzu, uznana przez POT za najlepsze gospodarstwo agroturystyczne w województwie Pomorskim w roku 2018. Znane pomorskie smaki, jak dania przygotowane z gęsiny czy lokalne trunki, były jednym z kluczowych elementów prezentujących dziedzictwo kulinarne Pomorskiego.
Dzięki współpracy z autorami skoncentrowanymi na idei zrównoważonego wypoczynku i tradycyjnym dziedzictwie regionu z ofertą Pomorskiego uda się dotrzeć do kilkudziesięciu tysięcy czytelników. Blog www.paulinaontheroad.com , skupiony wokół podróży i zrównoważonego stylu życia, miesięcznie notuje ponad 15 000 unikalnych czytelników, a media społecznościowe pozwalają na kierowanie przekazu do 12 000 odbiorców. Skoncentrowany na kulinariach i lifestylu blog www.meersmaak.be miesięcznie odwiedzany jest przez 35 000 czytelników ze swoim przekazem trafia do ponad 8 000 użytkowników Facebooka i Instagrama.