Chiny plasują się na pierwszym miejscu pod względem zarówno liczby turystów odwiedzających inne kraje jak i wydawanych przez nich pieniędzy. Według raportu Chińskiej Narodowej Administracji Turystycznej przywołanego przez hongkoński dziennik „South China Morning Post” chińscy turyści wydali za granicą 215 miliardów dolarów. To suma aż o 53 procent większa niż rok wcześniej. Dlatego rynek chiński jest jednym z priorytetowych dla Pomorskiego a za tym idzie szereg działań promocyjnych regionu w Chinach.
W dniach 11 – 14.04 we współpracy z ZOPOT Pekin oraz Departamentem Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego i PROT realizowana będzie wizyta studyjna dla ekipy telewizyjnej z Szanghaju, która tworzyć będzie materiał do lifestylowego programu TV Green pepper and red pepper. (www.greenpepperandredpepper.com). W ramach wizyty przygotowywany będzie materiał do dwóch 15-minutowych odcinków obejmujących tematykę: kulinariów, oferty turystycznej, rozrywki, kultury, sztuki, designu i lifestylu.
Motywem przewodnim odcinków są kulinaria dlatego ekipa pozna region pomorski przez pryzmat lokalnych smaków, w tym wizyta w Hali Targowej w Gdańsku i Gdyni, udział w Bazarze „Bo ze wsi” w Gdyni a także odwiedziny u lokalnego producenta serów kozich, który zaprezentuje zarówno swoje gospodarstwo jak i technikę produkcji serów. Wizyta w tematyce kulinarnej dopełniona zostanie prezentacją partnerskich restauracji Gdańsk Pomorskie Culinary Prestige, a w tym degustacja lokalnych destylatów i browarów, prelekcje z piwowarem oraz live cooking bursztynowego menu. Podczas wizyty zaprezentowana zostanie również oferta turystyczna i lifestylowa regionu pomorskiego, w tym wizyta w Zamku w Gniewie i Muzeum Zamkowym w Malborku oraz prezentacja walorów Gdańska, Gdyni i Sopotu.
Wizyta studyjna jest elementem szerszej promocji na rynku chińskim i dopełnia prezentacje potencjału turystycznego Gdańska, Sopotu i Gdyni oraz regionu pomorskiego podczas targów Shanghai World Travel Fair 2016, które odbędą się w dniach 18-22.05.16. Wśród elementów targowej prezentacji znajdzie się m.in. bursztyn, elementy kaszubskiego folkloru oraz występ orkiestry kameralnej. PROT zaprezentuje możliwość pakietowania oferty turystycznej podczas dedykowanego spotkania z chińskimi tour operatorami i organizatorami podróży. Targom turystycznym towarzyszyć będzie misja gospodarcza pomorskich przedsiębiorstw. Partnerami wydarzenia są: Urząd Marszałkowski Woj. Pomorskiego, Miasta Gdańsk, Sopot Gdynia, PROT, Muzeum Kaszubski Park Etnograficzny we Wdzydzach Kiszewskich.