Kolejna odsłona Gdańskich Targów Turystycznych, a raczej ich nowego wcielenia czyli Festiwalu Wolnego Czasu – za nami.
Niebanalna koncepcja, nowy pomysł, ciekawi partnerzy – tak w skrócie określić można propozycję targową na AmberExpo.
Wraz z ożywczym wiosennym powiewem, tegoroczne targi turystyczne okazały się nie tylko sympatycznym sposobem na spędzenie weekendu, ale także pobudziły kilka refleksji związanych z kondycją i kierunkiem rozwoju branży turystycznej w regionie.
Już na pierwszy rzut oka zauważyć można ogólną tendencję do kategoryzacji oferty turystycznej. Sami organizatorzy targów narzucili jej temat, w tym roku królował sport, aktywność fizyczna, wypoczynek w plenerze. Do tego dostosowane zostały sektory na samej hali wystawowej oraz prezentowana tam oferta. Odwiedzający targi przechadzali się między otwartymi stanowiskami na których można było próbować swoich sił w jeździe na rowerze, grze w piłkę siatkową, wiosłowaniu kajakiem czy wspinaczce na ściankę. Inspiracji do aktywnego wypoczynku nie brakowało.
Pobieżny nawet przegląd wystawców pokazał zaś, iż zdecydowana większości związana jest z naszym regionem. Lokalne podmioty, publiczne i prywatne, zauważyły sensowność prezentowania swojej oferty podczas miejskich wydarzeń tego typu. Dzięki temu odwiedzający mogli dowiedzieć się przede wszystkim jak bogata jest oferta turystyczna w promieniu kilku lub kilkudziesięciu kilometrów od Trójmiasta. I choć oczywiście zawsze warto zajrzeć do Krakowa, odwiedzić województwo świętokrzyskie, czy wybrać się w dalszą podróż do Szwecji lub Kaliningradu, to po Festiwalu Wolnego Czasu, nie można nie docenić różnorodnej oferty tutaj, na Pomorzu. A ta obfitowała w propozycje najważniejszych podmiotów i organizacji turystycznych, uzupełnieniem jej zaś były prywatne inicjatywy – od możliwości czarterowania łódek na Pętli Żuławskiej, przez trójmiejskie kluby kajakowe i żeglarskie, ofertę agroturystyczną aż po kulturalną – w tym teatry, filharmonie oraz oczywiście gastronomiczną.
Wydarzenia branżowe tego typu są zawsze okazją do odświeżenia wiedzy o tym co dzieje się w lokalnej turystyce u progu kolejnego sezonu turystycznego. Festiwal Wolnego Czasu udowodnił, że dzieje się wiele i dzieje się dla każdego. Pozytywną praktyką jest otwieranie się na indywidualnego turystę a wraz z tym kierunkowanie oferty pod jego konkretne potrzeby. Stąd dostępne na samych targach pakiety komercyjne, możliwość wypróbowania sprzętu sportowego czy zweryfikowania informacji bezpośrednio z organizatorem danej oerty. Mieszkańcy Trójmiasta i województwa coraz częściej stają się lokalnymi turystami, pragnącymi poznawać swój region. Cieszy wzrastająca wiedza o jego bogactwie oraz stale rosnąca liczba konkretnych ofert skierowanych właśnie ku nim.
Festiwal, będzie miał również swoją kontynuację w wymiarze biznesowym. Już dziś zapraszamy przedstawicieli branży turystycznej do udziału w jesiennym spotkaniu Incoming Poland. 26 i 27 października na terenie Amber Expo odbędą się warsztaty z zagranicznymi touroperatorami, na co dzień organizującymi turystykę przyjazdową do Polski. Będzie to doskonała okazja do zaprezentowania Państwa ofert w formule „business to business”.