Prawie 60 przedstawicieli pomorskiej branży turystycznej, 30 tour operatorów zagranicznych, ponad 640 spotkań trwających w sumie 9450 minut! Z takim wynikiem zakończyła się IV edycja workshopu turystyki przyjazdowej InComing Poland Gdańsk &Pomorskie Region.
InComing Poland, Gdańsk&Pomorskie Region to największa impreza networkingowa w Polsce organizowana przez region, a dedykowana branży turystycznej. Indywidualne spotkania to szansa na zawarcie nowych kontaktów biznesowych i trwałych relacji handlowych. Dla regionu to z kolei inwestycja w rozwój oferty przyjazdowej i realny wpływ na włączenie oferty pomorskiej do katalogów zagranicznych biur podróży. Wspieranie biznesu przez PROT jest priorytetem działalności stowarzyszenia. Branża kreuje ofertę, dostarcza ją na rynek, zarabia. Celem regionu jest aby z tej oferty korzystali turyści i żeby branża zarabiała. W końcu turystyka to dochodowa dziedzina gospodarki. Stwarzane są zatem warunki dla wsparcia biznesu, a InComing jest zdecydowanie jednym ze skuteczniejszych narzędzi.
Październikowe spotkanie na stałe już wpisało się w kalendarz spotkań branży turystycznej. Dedykowane jest pomorskiej branży ale udział w nim biorą także tour operatorzy z innych części Polski dostrzegający potencjał biznesowy w regionie. Coraz bardziej zróżnicowana jest także strona zagraniczna. Organizator przykłada duża wagę do doboru rynków skupiając się zarówno na tych priorytetowych ale i szukając nowych perspektywicznych rynków sprzedaży. Dzięki temu wydarzenie stale ewoluuje i zyskuje na uznaniu.
PROT stwarza warunki do kontraktowania, pozyskuje partnerów zagranicznych realnie zainteresowanych współpracą z pomorską branżą turystyczną. Udział w InComingu biorą zagraniczni tour operatorzy i przedstawiciele biur podróży. W tym roku do Gdańska przyjechało aż 30 firm z 12 kluczowych dla regionu rynków takich jak Szwecja, Wielka Brytania czy Niemcy. Staramy się jednak cały czas identyfikować nowe, perspektywiczne rynki stąd również goście z Chin, Izraela czy Holandii, po raz pierwszy gościmy także Islandię.
Pierwszy dzień to tradycyjnie już czas indywidualnych rozmów stolikowych prowadzonych według wcześnie ustalonej agendy spotkań. Prawie 60 przedstawicieli branży turystycznej reprezentujący hotele, tour operatorów, operatorów produktów turystycznych. 30 tour operatorów aż z 12 rynków. Łącznie, tego intensywnego dnia odbyło się 640 spotkań trwających w sumie 9450 minut! Drugi dzień to tematyczne wizyty studyjne w regionie pomorskim, prezentujące zarówno ofertę turystyczną jak i stopień przygotowania destynacji do obsługi zagranicznego turysty. Tegoroczne trasy prowadziły zarówno w miejsca znane, wręcz sztandarowe jak chociażby Europejskie Centrum Solidarności czy Muzeum Zamkowe w Malborku ale nie omijały prawdziwych lokalnych perełek tworzących szlak zamków gotyckich czy szlak bursztynowy.
PROT dokłada starań aby każda edycja niosła świeżość ale też zachowuje te elementy, które przede wszystkim w ocenie uczestników zdają egzamin. Priorytetem jest aby goście wyjeżdżali z regionu pozytywnie naładowani, zmotywowani do dalszego działania a przede wszystkim przekonani, że Polska to dobre miejsce do ulokowania biznesu. Nie pozostaje zatem nic innego jak trzymanie kciuków za wszelkie kontraktowania i negocjacje biznesowe.
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna składa podziękowania dla współorganizatora: Międzynarodowych Targów Gdańskich S.A. oraz wszystkich partnerów branżowych oraz patronów wydarzenia.
Organizatorzy
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna
Międzynarodowe Targi Gdańskie
Współorganizator
Polska Organizacja Turystyczna
Patroni Honorowi
Mieczysław Struk Marszałek Województwa Pomorskiego
Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz
Polska Organizacja Turystyczna
Polska Izba Turystyki
Partnerzy
Hotel Puro Gdańsk
Stary Browar Kościerzyna
Patronat Branżowy
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy
Pracodawcy Pomorza
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
Partnerzy Medialni
Biznesnafali.pl
Wasza Turystyka
Anywhere.pl
Wiadomości Turystyczne