Norwegowie stanowią obecnie jedną z najliczniejszych grup odbiorców pomorskiej oferty turystycznej. Zintensyfikowany i stale rosnący ruch przyjazdowy jest wynikiem szeregu oddziałujących na siebie czynników. Jednak nie bez znaczenia są konsekwentne prowadzone już od kilku lat działania promocyjno – informacyjnych, które przynoszą pożądane i wymierne efekty.
Dlatego też Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna poszła o krok dalej i postawiła na zintegrowaną kampanię promocyjną polskiego wybrzeża, którą realizuje wspólnie z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego.
Strategia komunikacji oparta jest na wyeksponowaniu różnorodności oferty turystycznej pasa nadmorskiego, jak i podkreślenie jej całorocznego charakteru. Rynek norweski jest niezwykle wymagający, dlatego bardzo selektywnie podeszliśmy do dobru tematów przewodnich. Przede wszystkim wskazujemy na wysoką jakość świadczonych usług w obszarze oferty kulinarnej, spa&.welnenss, golfowej, kulturowej, a także miejskiej. Stworzony został dedykowany landingpage na norweskojęzycznej wersji portalu poland travel, który też szerzej traktuje o ofercie turystycznej regionu pomorskiego.
Podstawą kampanii jest konkurs, w którym można wygrać dwa weekendowe pobyty w Sopocie i Kołobrzegu dla dwóch osób wraz z przelotami. Dobór narzędzi i sposobów komunikacji konkursu z odbiorcą został zaplanowany bardzo starannie tak aby dotrzeć do ponad 3,7 miliona odbiorców w kraju zamieszkałym niewiele ponad 5 milionów obywateli. Wykorzystamy zarówno rozwiązania outdorowe (480 planszach umieszczonych w jeżdżących po ulicach Oslo tramwajach), jak również idziemy w silne wykorzystanie mediów elektronicznych. Pracujemy z najbardziej zasięgowymi i opiniotwórczymi mediami norweskim, między innymi Aftenposten. Według TNS Gallup jest to ósma najczęściej odwiedzana przez Norwegów strona (prawie 400 tysięcy unikalnych użytkowników tygodniowo) dzięki temu będziemy w stanie osiągnąć aż 3 miliony impresji banerów konkursowych
Ta część kampanii potrwa przez trzy tygodnie, do 30 marca 2015. Uzupełnieniem i kontynuacją będzie emisja dedykowanych ogłoszeń w prasie, dodatku turystycznym do codziennej gazety o zasięgu krajowym – Dagbladet. Ponownie ogłoszenie ukaże się również w II połowie kwietnia – tym razem w dodatku turystycznym do największej popołudniówki wydawanej w Norwegii – VG. Szacuje się, że oba pisma trafiają do ponad 1 miliona czytelników. Równolegle przekaz wzmacniany i uzupełniany jest komunikacja email marketingową oraz social mediową.
Dodatkowo w ramach projektu planowane są działania o charakterze długofalowym, pozwalające na zbudowanie trwałych relacji z mediami norweskiego. Na przełomie maja i czerwca na Pomorze przyjedzie kilku dziennikarzy w ramach organizowanej przez PROT i ZOPOT wizyty studyjnej, która zaowocuje pojawiającymi się relacjami i monitami dedykowanymi regionowi w topowych tytułach prasowych. Również w maju, wspólnie z Miastem Sopot zorganizowana zostanie specjalna wizyta dla touroperatorów, która pozwoli na nawiązanie kontaktów branżowych przekładających się na wkomponowanie oferty przyjazdowej regionu do ofert norweskich biur podróży.
Tegoroczne działania promocyjne na rynku norweskim po raz pierwszy finansowane są równolegle przez 3 podmioty, które zdecydowały się wspólnie powalczyć o klienta z Norwegii. Niezwykle cenny jest również udział branży turystycznej, która nie tylko zapewnia nagrody w konkursie ale również finansowo wspiera akcję. Kluczowa jest również współpraca pomorskiej ROT z przewoźnikiem WIzzAir, z którym PROT realizuje szereg dodatkowych działań marketingowych ukierunkowanych na zwiększenie udziału turystyki przyjazdowej do regionu pomorskiego ze Skandynawii.