Turystyka kulinarna staje się w Polsce tematem modnym i poszukiwanym. Jej fenomen przybył do nas z Europy Zachodniej i zza oceanu. W USA kulinaria są drugim, po zakupach, najczęstszym motywem podejmowania podróży – na nich po prostu się dobrze zarabia.
W Polsce wciąż raczej towarzyszą innej formie turystyki, niż decydują o podjęciu podróży, nie są tak dochodowe. Jednak ta sytuacja zmienia się dynamicznie. W każdym regionie organizowanych jest szereg świąt kulinarnych od winobrania, przez święto czekolady, pomidora, prosiaka, pasztetników, kurczaka, sera, truskawki, dorsza lub sandacza, na różnych odmianach europejskich, ogólnopolskich i regionalnych festiwali kulinarnych skończywszy. Co najważniejsze, w naszych miastach i regionach tworzone są coraz bardziej interesujące propozycje całorocznych ofert zorganizowanych w ramach szlaków turystyki kulinarnej np. w Małopolsce, na Śląsku czy w Białymstoku, Gdyni i Poznaniu.
Czy turystyka kulinarna może stać się polskim hitem? Czy mamy szansę wpisać nasze dziedzictwo kulinarne na Listę światowego dziedzictwa UNESCO? Czy Noc Restauracji ma szansę powtórzyć sukces Nocy Muzeów oraz jak zarabiać na turystyce kulinarnej?
Na te i na inne pytania odpowiemy na konferencji TURYSTYKA KULINARNA – POLSKI HIT, której partnerem jest min. PROT, a odbędzie się podczas poznańskich targów Tour Salon.
Termin: 17 października (czwartek), godz. 11.00 – 14.00
Miejsce: Sala Zielona, Pawilon 3, MTP
Konferencja jest bezpłatna.
Rejestracja: gniklas@landbrand.pl
Informacje o prelegentach oraz ich wystąpieniach zamieszczane są na profilu Facebook: KLIKNIJ TUTAJ
Program konferencji znajduje się tutaj.