Już 4 października restauratorzy i szefowie kuchni z Polski północnej łączą wiedzę, doświadczenie i siły podczas konferencji MADE RESTAURANT, aby profesjonalizować branżę gastronomiczną w ramach kampanii edukacyjnej DO USŁUG. Spotkanie ma na celu zintegrowanie prężnych przedsiębiorców i kadrę zarządzającą z Pomorza, Warmii i Mazur wokół największych problemów i mitów gnębiących branżę. Obecnie jest to brak zaangażowanych i rzetelnych pracowników, co przekłada się na duże straty i problemy biznesowe restauracji. Spotkanie odbędzie się w Europejskim Centrum Solidarności.
„Potrzebna jest zmiana wizerunku branży gastronomicznej w Polsce, aby pracownicy przestali traktować ją jako „pracę na chwilę” i zaczęli postrzegać jako dochodową, perspektywiczną profesję, wzorem Zachodu.” tak Krzysztof Janiszewski – współwłaściciel jednej z najlepszych w Polsce restauracji – SENSES (gwiazdka Michelin) skomentował potrzebę zmian w branży podczas debaty zorganizowanej przez zespół MADE.
Jak to zrobić? Właśnie ruszyła rekrutacja do grona uczestników i prelegentów pomorskiej konferencji gastronomicznej MADE RESTAURANT (http://maderestaurant.pl/konferencja-gastronomiczna-trojmiasto), której temat przewodni to „Zatrudniaj, angażuj i zarabiaj”. To już drugie z kolei spotkanie liderów lokalnej, polskiej gastronomii organizowane w ramach kampanii edukacyjnej DO USŁUG. Pierwsze odbyło się w maju tego roku w Krakowie (http://maderestaurant.pl/konferencja-gastronomiczna-krakow/ ), a kolejne planowane są w Gdańsku, Wrocławiu (30 października 2017) i Poznaniu (5 lutego 2018). Tematem przewodnim tegorocznej kampanii MADE RESTAURANT jest poprawa relacji pracownik-pracodawca, podnoszenie prestiżu branży oraz przyciągnięcie do niej nowych ambitnych ludzi, bo ta branża w kontekście rozwoju usług turystycznych i gastronomicznych to przyszłość.
W spotkaniu w Gdańsku wezmą udział liderzy branży, czyli czołowi i najbardziej przedsiębiorczy restauratorzy, szefowie kuchni, managerowie, sommelierzy oraz dostawcy, którzy chcą czynnie wspierać rozwój branży HORECA. To ich biznesowe losy, zdania i poglądy będzie można poznać podczas wykładów, ponieważ będą gdańskiej konferencji MADE RESTAURANT. Debaty i gorące dyskusje o tym, jak zaangażowanie i lojalność pracowników przekłada się na sprzedaż i marketing oraz unikalne doświadczenie gościa w restauracji będą przedmiotem konferencji. To też wyjątkowa okazja do networkingu i integracji środowiska, a dla najprężniejszych dostawców okazja do poznania potrzeb lokalnych klientów.
„Zainteresowanie konferencją i liczba uczestników tego spotkania świadczy o tym, jak bardzo interesująca była tematyka konferencji i jak brakuje wspólnych spotkań. Osobiście podoba mi się duch współpracy, doradztwa, jak rozwiązać dany problem – choć na co dzień wiele restauracji jest konkurentem rynkowym. Świetne podejście wszystkich uczestników – otwartość postawy tych, którzy myślą, w jaki sposób rozwijać gastronomię” – tak podsumowała krakowską konferencję Hanna Wencka, Foodservice Brand Manager CEE, firmy AVIKO, która była partnerem wydarzenia.
Podczas debaty „DOSTAWCY – PARTNERZY W BIZNESIE I ROZWOJU PRACOWNIKÓW”, przedsiębiorcy dowiedzą się, na jakie wsparcie mogą liczyć od dostawców/producentów, m.in. szkolenia, warsztaty, systemy motywacyjne, czyli formy, które bezpłatnie pozwolą rozwinąć kompetencje i zmotywować pracowników gastronomii.
Organizatorem wydarzenia jest zespół profesjonalistów MADE (www.madesolutions.com.pl) wyspecjalizowanych w organizacji kampanii, wydarzeń i projektów edukacyjnych w branży HORECA. Agnieszka Małkiewicz (marketing i PR) i Katarzyna Derdzińska (HR i rozwój biznesu) łączą siły z liderami branży, tym razem z Pomorza, Warmii, Mazur i okolic, aby wspólnie zmierzyć się z mitami na temat zarządzania ludźmi w tej branży.
Katarzyna Derdzińska, partner zarządzający MADE podkreśla, że podczas wykładów „skupimy się na problemach z pracownikami (marka pracodawcy, rekrutacja, motywowanie, lojalność, rola pracowników w marketingu – szanse i zagrożenia). Podzielimy się danymi, faktami i dobrymi praktykami w gronie tych, którzy odnoszą sukcesy w gastronomii Polsce Północnej.”
Ekspertami będą wyjątkowi praktycy branży gastronomicznej związani z regionem, a wśród nich m.in.: Justyna Zdunek (Metamorfoza), Basia Ritz (Restauracja Ritz), Artur Moroz (Bulaj), Marcin Wachowicz (Aioli), Bogdan Gałązka (Restauracja Gothic, Malbork), Anna Pikuła i Monika Dybczyk (Hotele SPA dr Irena Eris), Justyna Zalewska (Smakuj Trójmiasto, Food Brand), Tomasz Habdas (Liczy na talerzu), Krystyna Hartenberger-Pater (PROT), Krzysztof Szulborski (SKP), Tomasz Decker, Dorota Minta oraz Katarzyna Derdzińska (HR i Psychologia Biznesu, Partner MADE), Krzysztof Gorecki (E-marketing, MADE), Agnieszka Małkiewicz (Marketing i PR, MADE), a to dopiero początek …
W programie wydarzenia:
Prelekcja „BUDUJEMY MARKĘ PRACODAWCY W GASTRONOMII”
Prelekcja i studium przypadku „ROZGRYZAMY młode pokolenie MILLENIALSÓW”
Networking gastronomiczny w praktyce
Szkolenie „PRACOWNICY JAKO OGNIWO KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ”
Prelekcja i studium przypadku „TWORZYMY WIZERUNEK FRONTMENA”
Lunch przygotowany przez AMBER SIDE Restaurant & Bar
Prelekcja połączona „SKUTECZNIE REKRUTUJEMY i MĄDRZE ZWALNIAMY”
Debata najprężniejszych dostawców HORECA w regionie
Historie i doświadczenia restauratorów MADE TALKS „DZIELIMY SIĘ DOŚWIADCZENIAMI jako pracodawcy”
Szczegóły na http://maderestaurant.pl/konferencja-gastronomiczna-trojmiasto/
Kontakt: Agnieszka Małkiewicz,
rzecznik prasowy kampanii DO USŁUG, Made – Food & Horeca Solutions
Tel. 695 672 986, www.madesolutions.com.pl