Skandynawowie stanowią obecnie jedną z najliczniejszych grup odbiorców pomorskiej oferty turystycznej. Zintensyfikowany i stale rosnący ruch przyjazdowy jest wynikiem szeregu oddziałujących na siebie czynników. Jednak nie bez znaczenia są konsekwentne prowadzone od kilka lat działania promocyjno – informacyjne na tych rynkach.
Dlatego Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna realizuje szereg działań wpływających na umocnienie marki pomorskiego na rynkach skandynawskich, w tym realizacja działań B2B, B2C, współpraca z przewoźnikami, a także organizację wizyt studyjnych dla reprezentantów opiniotwórczych mediów.
Maj zaowocuje realizacją dwóch wizyt studyjnych dedykowanych blogerom lifestylowych ze Skandynawii, w tym w dniach 11-13.05.2016 we współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem POT w Sztokholmie dla blogerów z Norwegii. Natomiast w dniach 20-21.05.2016 we współpracy z przewoźnikiem Stena Line do regionu pomorskiego zaproszonych zostało 4 blogerów ze Szwecji.
Wizyty skoncentrowane są na prezentacji oferty lifestylowo/kulinarnej regionu w nowych mediach takich jak blogi oraz kanały social media z wykorzystaniem hastagów pomorskie travel oraz pomorskie prestige. Dlatego blogerzy będą mieli okazję poznać lokalne smaki i atrakcje prezentujące klimat regionu pomorskiego, w tym chociażby uczestniczyć we wspólnym gotowaniu z szefami kuchni na plaży w Sopocie czy samodzielnie przygotować kosmetyki na bazie wegańskich produktów.