Nie będzie przesadą jeśli powiemy, że to właśnie w Londynie w podczas warsztatów City Fair spotykają się najważniejsi przedstawiciele branży turystycznej z Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz byłego Imperium Brytyjskiego. Tak właśnie było i w tym roku.
Podczas warsztatów branżowych City Fair 2016 organizowanych przez największe stowarzyszenie międzynarodowych operatorów turystycznych i przedstawicieli biznesu z europejskich destynacji ETOA spotkało się ponad 200 wystawców i tyleż samo hosted buyers.
Od 2015 roku PROT jest jednym z dwóch polskich regionów zrzeszonych w ETOA* i od tego czasu aktywnie korzysta z rozwiązań i narzędzi jakie oferuje stowarzyszenie. Zdecydowanie jednym z najważniejszych jest udział w rozmowach stolikowych podczas workshopu City Fair. W dniu 20 czerwca 2016 podczas prawie 30 spotkań i rozmów B2B z tour operatorami i organizatorami podróży przedstawiciele PROT prezentowali potencjał regionu i zachęcali do wkomponowania go do ofert przyjazdowych biur podróży. Na spotkania z regionem pomorskim umówili się m.in przedstawiciele Thomas Cook, Globus and Cosmos Ltd, Tafalgar, Tripwant czy Insight Vacations. Mamy nadzieję, że rozpoczęte podczas spotkań na City Fair rozmowy będą kontynuowane podczas Incoming Poland Gdańsk&.Pomorskie Region a przekaz wzmocniony zostanie w trakcie planowanych wizyt studyjnych.
Integralną częścią spotkań branżowych i ich dopełnieniem była konferencja tematyczna „Europe on the plate”, która odbyła się w dniu 21 czerwca. Kolejne sesji panelowe prezentowały najnowsze trendy w turystyce kulinarnej, prelegenci zaś szczegółowo omawiali swoje doświadczenia z zakresu szeroko rozumianej turystyki związanie z kulinariami. Wymiana doświadczeń z branżą międzynarodową pokazuje, że program Gdańsk Pomorskie Culinary Prestige zdecydowanie wpisuje się w najnowsze trendy a kulinarne doświadczenia podczas wizyty są jednym z najważniejszych nośników pozytywnego przekazu o destynacji.
*ETOA- The European Tour Operators Association to stowarzyszenie zrzeszające ponad 700 międzynarodowych członków głownie operatorów turystycznych i przedstawicieli biznesu z europejskich destynacji.