Już po raz piętnasty Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wyłoniła najlepsze produkty turystyczne województwa pomorskiego. W tym roku wybór Komisji poprzedziło głosowanie internautów, w którym oddano łącznie 1398 głosów. Największe uznanie zdobyło Grodzisko Owidz uzyskując 42 % głosów. Komisja PROT potwierdziła wybór i również wskazała Grodzisko jako reprezentatywny produkt turystyczny regionu, który ma szansę powalczyć o turystycznego Oskara czyli Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. O miejsce w gronie topowych ofert Polski ubiegać się będzie również Europejskie Centrum Solidarności oraz Szlak Gdańskiego Lwa Hewelion, które zostały nagrodzone w etapie regionalnym.
Laureaci etapu regionalnego 2017
Miejsce 1 Europejskie Centrum Solidarności – zgłoszony przez Europejskie Centrum Solidarności
Miejsce 2 Grodzisko Owidz- zwycięzca również głosowania internautów – zgłoszony przez SEK „Wspólna Ziemia”
Mejsce 3 Szlak Gdańskiego Lwa Hewelion – zgłoszony przez Gdańską Organizację Turystyczną
Wyróżnienia:
1. Tereny postoczniowe w Gdańsku
2. Wydarzenie Gdynia Aerobaltic
które zdaniem Komisji posiadają bardzo duży potencjał rozwojowy i w niedalekiej przyszłości mają szansę stać się ważnymi punktami na turystycznej mapie atrakcji i imprez regionu pomorskiego.
ECS to instytucja kultury, agora Gdańska w której spotykają się ludzie, wartości i idee. Sercem ECS jest Wystawa Stała upamiętniająca pokojową rewolucję Solidarności i upadek komunizmu w Europie. ECS prowadzi działania edukacyjne, kulturowe, badawczo-naukowe oraz wystawiennicze (wystawy czasowe i plenerowe). Znajduje się tu archiwum, biblioteka, mediateka ale i Wydział Zabaw dedykowany najmłodszym. W 2016 została przyznana ECS Muzealna Nagroda Rady Europy, jako pierwszej instytucji tego typu w Polsce, a w roku 2015 wyróżniony Znakiem Dziedzictwa Europejskiego.
Grodzisko Owidz utworzone zostało przez Gminę Wiejską Starogard Gdański w 2012 roku, by na bazie odtworzonego wczesnośredniowiecznego grodu budować atrakcyjny produkt turystyczny. Grodzisko Owidz animuje działalność kulturalną zarówno dla lokalnej społeczności, jak i dla turystów. Buduje markę miejsca w oparciu o tematykę historyczną, głównie związaną z wczesnym średniowieczem. Udział turystów spoza regionu Pomorza z każdym rokiem zwiększa się, co należy łączyć z realizacją atrakcyjnych cyklicznych wydarzeń kulturalnych oraz rozszerzaniem oferty turystycznej o nowe produkty i usługi
Szlak Gdańskiego Lwa Heweliona zainicjowany został jesienią 2015 roku. Jego głównym założeniem jest produkcja i ustawienie figurek lwa w przestrzeni miejskiej a każde lwiątko posiada atrybuty związane z danym miejscem – np. strój, a także pozę. Projekt i wykonanie zapewnia rzeźbiarz Tomasz Radziewicz. Imię dla lwa wybrali internauci za pośrednictwem głosowania w mediach społecznościowych. Dzięki specjalnej aplikacji, będąc w pobliżu figurki można wysłuchać ciekawych faktów związanych z danym miejscem, które opowie nam Hewelion.
Nagrodzonym gratulujemy i życzymy powodzenia w etapie ogólnopolskim. Wyniki poznamy w lutym 2018 r.