Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • top prot 1200x450
    Głosuj na Gdańsk w konkursie na Najlepszy Jarmark Bożonarodzeniowy 2025!


Nordic Travel Bloggers kampania na rynku skandynawskim

turystyczna współpraca z NTB

Po udanej współpracy ze stowarzyszeniem skandynawskich blogerów i influencerów Nordic Travel Bloggers w 2016 roku  PROT zdecydował się na przeprowadzenie kolejnej wspólnej kampanii promującej województwo pomorskie.

Wizyty studyjne są jednym z najefektywniejszych narzędzi marketingu miejsc. Przygotowywane przez influencerów relacje uważane są za bardziej wiarygodne i stanowią świetną rekomendację dla opisywanych miejsc.

Celem zaprojektowanego specjalnie dla blogerów study touru było pokazanie Gdańska, Sopot i Gdyni jako atrakcyjnej destynacji dla turystów szukających relaksu, atrakcji kulturalnych, wyjątkowej kuchni i miejsca idealnego dla wielbicieli zakupów.

We współpracy z NTB wybrano troje blogerów  których następnie zaproszono do odwiedzenia Pomorskiego. Wizyta studyjna norweskich gości miała miejsce w październiku ubiegłego roku i trwała cztery dni. Udział w wizycie wzięli Christina Sunnklepp, autorka bloga kulinarno-lifestylowego www.cavaforlunch.com i instagramerka (10 000 obserwujących), Andy Higgs, bloger  turystyczny prowadzący stronę www.grownuptravelguide.com (zasięg 42 000 unikalnych użytkowników miesięcznie) oraz Maria Ebbestad, blogerka publikująca www.reisetid.worldpress.com (2 300 obserwujących profil na Facebooku).

Każdy gość biorący udział w wizycie był zobowiązany do zamieszczenia relacji z wizyty w swoich kanałach medialnych.

Goście, pod opieką przewodnika, odkrywali największe turystyczne atrakcje Trójmiasta. W ciągu czterech dni blogerzy odwiedzili Gdańsk, Sopot i Gdynię zwiedzając muzea, obiekty kultury i poznając naturalne walory bałtyckiego wybrzeża. W programie znalazły się także spotkania z autorami lokalnych marek segmentu prestige i rękodzieła. Specjalne miejsce zajęły kulinaria, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród skandynawskich turystów. Pozasezonową ofertę Trójmiasta wzbogaciły także prezentacje i wizyty w spa.

Efekty kampanii były na bieżąco monitorowane przez stowarzyszenie Nordic Travel Bloggers. Każdy z gości opublikował co najmniej jedną relację na prowadzonej przez siebie stronie internetowej. Od 7 października do 30 listopada 2017 roku blogerzy wygenerowali łącznie 82 tweety co pozwoliło dotrzeć z informacją o pobycie do 31 723 użytkowników Tweetera. W aplikacji Instagram zamieszczonych zostało 26 postów, które uzyskały łącznie 44 884 polubienia od prawie 14 000 użytkowników. Na Facebooku zamieszczono 30 relacji które dotarły do 32 460 użytkowników. W ciągu dwóch miesięcy wszystkie wygenerowane przez norweskich blogerów treści dodarły do 78 098 użytkowników a ich zasięg nadal rośnie.

Efekty tej wizyty oraz innych wizyt studyjnych organizowanych przez PROT znajdują się na stronie

https://www.prot.gda.pl/wspolpraca-z-mediami/efekty-wizyt-studyjnych .

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna