Aby sprostać nowym wyzwaniom oraz przygotować nasze stowarzyszenie na kolejne lata współpracy z Członkami i Partnerami PROT, na przełomie 2023 i 2024 roku organizacja zmierzyła się zadaniem określenia najważniejszych drogowskazów na ścieżce przyszłości. Podczas wielu godzin warsztatów, spotkań i konsultacji stworzyliśmy zapisy Wizji, Celów oraz Wartości PROT.
Te trzy elementy są nierozerwalnie ze sobą powiązane i wzajemnie się uzupełniają, tworząc spójny obraz naszej organizacji zarówno dla jej pracowników, jak i dla partnerów i członków PROT.
Razem stanową fundament naszej strategii organizacyjnej, kierując zarówno długoterminowym rozwojem, jak i codziennymi działaniami.
Nasza Wizja dostarcza aspiracyjnego obrazu przyszłości, do której dążymy, Cele zapewniaj głęboką motywację a Wartości są kluczowe dla naszej tożsamości i działania.
Z dumą i radością prezentujemy je poniżej:
MISJA
Inspirujemy. Wspieramy. Łączymy. Współtworzymy unikalną markę regionu.
WIZJA
- Uczynienie pomorskiego wiodącym ośrodkiem turystyki zrównoważonej w regionie Morza Bałtyckiego, gdzie współpraca i rozwój branży turystycznej współgra z lokalnym dziedzictwem, środowiskiem przyrodniczym i potrzebami mieszkańców.
- Dążenie do osiągnięcia roli kluczowego koordynatora, który wspiera branżę, wyznaczając ścieżkę rozwoju organizacji ku innowacji i adaptacji do międzynarodowych trendów w turystyce.
- Kreowanie wspólnie z interesariuszami silnej i globalnej marki turystycznej, umożliwiając wskazanie unikalnych wartości regionu.
- Uczynienie organizacji kluczowym źródłem inspiracji i siłą napędową regionalnej branży turystycznej, poprzez promowanie samodoskonalenia oraz tworzenia synergii działań.
- Zaangażowanie partnerów w działanie organizacji, oparcie się na wysokich standardach oraz wykazanie się profesjonalizmem.
CELE
- Wzmacnianie i integracja branży turystycznej regionu poprzez wspieranie innowacji, zrównoważonego rozwoju i budowanie wzajemnego zaufania między kluczowymi uczestnikami sektora.
- Kształtowanie silnej i dynamicznie rozwijającej się organizacji, odpornej na sytuacje kryzysowe, otwartej na nowe wyzwania oraz odpowiedzialnej społecznie.
- Dążenie do stworzenia środowiska pracy, w którym każdy członek zespołu jest motywowany do ciągłego rozwoju własnych kompetencji oraz zachęcany do poszukiwania nowych rozwiązań. Dzięki temu rola organizacji na rynku usług turystycznych stanie się kluczowa.
- Tworzenie warunków do współdziałania z zewnętrznymi partnerami – możliwość kreowania produktów turystycznych z uwzględnieniem marki regionu pomorskiego jako wiodącego ośrodka turystyki zrównoważonej.
- Dążenie do budowania w pracownikach organizacji poczucia odpowiedzialności, kultywowania równości, czyli sprawiedliwego traktowania bez względu na wszelkie różnice, promowania szczerej komunikacji, wzajemnego szacunku oraz otwartości na konstruktywną krytykę.
- Wykorzystanie potencjału i wiodącej roli w branży do zbudowania organizacji, która aktywnie wspiera i rozwija turystykę w regionie, poprzez zaangażowanie i dostarczanie niezbędnych narzędzi.
- Budowanie przestrzeni, w której proces współtworzenia i wspólnego działania organizacji wraz z partnerami przyczyni się do innowacyjności oraz jej odporności na zmiany, wyzwania i trudności.
WARTOŚCI ZESPOŁU I CZŁONKÓW PROT
- Holistyczne podejście. Promowanie holistycznego podejścia do projektów zakładającego, że każda inicjatywa jest postrzegana jako część większej całości i ma wpływ na rozwój oraz dobrobyt regionu.
- Współpraca. Budowanie silnego ducha zespołowego, „granie do jednej bramki”, wiara w to, że sukces jednostki jest sukcesem całej organizacji, a zaufanie i poczucie odpowiedzialności są kluczowe w działaniu zespołowym.
- Otwartość na zmiany i nowości. Bycie pionierem w adaptowaniu nowych trendów, wspieraniu kreatywności i innowacyjności, zachęcaniu do otwartości na eksperymentowanie i uczeniu się na błędach.
- Komunikacja i przepływ informacji. Utrzymanie efektywnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zapewniającej lepszy przepływ informacji i wspierającej współpracę i realizację projektów.
- Rozwój i ciągłe uczenie się. Motywowanie członków organizacji do nieustannego rozwoju, nabywania nowych umiejętności i dbania o dobrostan.
- Efektywność działań. Podkreślanie znaczenia efektywności, konsekwencji w działaniu, realistycznej oceny zasobów kadrowych i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
- Inicjatywa, samodzielność i odpowiedzialność. Docenianie ludzi z własną inicjatywą, wspieranie odwagi i dawanie przestrzeni do podejmowania wyzwań.
- Synergia i wspieranie skuteczności. Łączenie ludzi, ich wiedzy i idei, działanie jako inkubator innowacyjnych działań w regionie, wspieranie podmiotów (szczególnie tych mniejszych) w rozwoju skuteczności i samodzielności.
- Spójność i synchronizacja. Dążenie do wewnętrznej spójności i synchronizacji działań, co wzmacnia efektywność i skuteczność organizacji jako lidera turystycznej promocji regionu.
- Poczucie dumy ze współtworzenia prestiżowej i innowacyjnej organizacji.