W tym roku innym ze względu na pandemię Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna przeznaczyła rekordową kwotę w ramach konkursów na wsparcie dla członków PROT. W dwóch edycjach konkursów łącznie przyznano nagrody w kwocie 86 500 złotych. Staraliśmy się w tym trudnym czasie wesprzeć lokalne działania promocyjne i partnerstwa. Z takiego połączenia sił udało się zrealizować naprawdę wiele ciekawych i ważnych inicjatyw.
W konkursie na wsparcie wydawnictw dla członków PROT przyznano nagrody o wartości 20 tys. 500 zł. Warto tu przedstawić laureatów i ich prace:
- Agencja Rozwoju Gdyni Gdyński Szlak Modernizmu cz. III
- Lokalna Organizacja Turystyczna Serce Kaszub Wycieczki po gminach w Sercu Kaszub– pakiet ulotek
- Lokalna Organizacja Turystyczna Kaszuby Północne Naturalna Norda- atlas przyrodniczy dla turysty
- Towarzystwa Przyjaciół Zabytków Pelplina- 5 dni na Pomorskim Szlaku Cysterskim
- Sopocka Organizacja Turystyczna- Sopot Uzdrowisko
- Lokalna Organizacja Turystyczna Łeba- Błękitna Kraina- Łeba dla aktywnych
W drugiej części konkursu na wsparcie działań promocyjnych jedną nagrodę w kwocie 6 tys. otrzymało Miasto Ustka na wydarzenie Dożynki Rybne – Święto Ustki
W II dodatkowej edycji konkursu na wsparcie działań promocyjnych, która była wynikiem rozmów z naszym członkami i ich potrzebami dofinansowanie otrzymali:
Miasto Malbork na akcję promocyjną z blogerami podróżniczym połączoną z relacją filmową i zdjęciową oraz artykułami sponsorowanymi w serwisach internetowych największych miast Polski. W kampanii wykorzystane zostały także regionalne portale internetowe, prasa oraz radio- 20 tys.
Lokalna Organizacja Turystyczna Krynica Morska działania ukierunkowane na potencjał turystyki rowerowej polegającym na intensywnej reklamie wizerunkowej w Internecie oraz promocji w social media. W kampanii wykorzystane zostały zarówno Facebook i Instagram, jak i sieć reklamowa Google oraz portal Youtube- 20 tys.
Lokalna Organizacja Turystyczna Kociewie przedstawiła ofertę Kociewia na blogu podróżniczym i w mediach społecznościowych. LOT Kociewie we współpracy z blogerami, których treści docierają do około pół miliona użytkowników miesięcznie, zaprezentowało ofertę aktywnego spędzenia czasu w regionie. Ponadto ciekawym elementem kampanii jest przedstawienie możliwości przyjeżdżania kamperem na Kociewie w dedykowanym magazynie i powiązanymi z nim mediami. Takie działanie pozwoli dotrzeć do ściśle wyselekcjonowanej grupy turystów ok. 10 tys
Sopocka Organizacja Turystyczna- kampania internetowa Miasta Sopot w miejscach docelowych ściśle powiązanych z turystyką np. aplikacjach podróżniczych, portalach typu booking.com, eholiday.com czy podroze.onet.pl. W kampanii tej zostały także wykorzystane media społecznościowe. Publikowane w nich treści były targetowane pod konkretne grupy docelowe- 10 tys.
Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych elementów przeprowadzonych kampanii:
https://www.youtube.com/watch?v=JVZAboXRynE
https://www.facebook.com/120342928002787/videos/855497715186462