Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • top prot 1200x450
    Głosuj na Gdańsk w konkursie na Najlepszy Jarmark Bożonarodzeniowy 2025!


Podsumowanie wizyt studyjnych 2017 roku

podsumowanie wizyt studyjnych PROT

Wizyty studyjne to wciąż jedno z najefektywniejszych narzędzi promocyjnych, generujące publicity o wartości kilku milionów PLN czy wielomilionowe zasięgi informacyjne ale przekaz medialny to przede wszystkim nieoceniona siła rekomendacji i uwiarygodnienie destynacji w oczach odbiorców.

Mijający rok to organizacja aż 61 różnych programów dla 89 dziennikarzy, 3 ekip telewizyjnych 24 blogerów i 29 touroperatorów dostosowanych tematycznie do profili branżowych zapraszanych gości. Najchętniej wybieranym tematem przewodnim wizyt była oferta tzw. city breaków ale niesłabnącą popularnością także cieszyły się oferty kulturowe oraz premium takie jak golf i kulinaria oraz wellness & spa. Coraz większe zainteresowanie budziła również oferta lifestyle oraz slow life, umożliwiająca wypoczynek z dala od zgiełku miasta. Największe efekty medialne spodziewane są ze Szwecji, Norwegii, Danii, Włoch, Niemiec oraz Polski. Podczas pobytu w regionie uczestnicy mieli okazję zwiedzić nie tylko Gdańsk, Sopot i Gdynię ale także miejsca położone dalej od Trójmiasta- Malbork, Ustkę i Łebę, Kaszuby, Ziemię Słupską oraz Powiśle. Spodziewany ekwiwalent medialny szacowany jest na ok. 5 mln PLN, a zasięg odziaływania nawet na kilkanaście mln odbiorców.

 

Skandynawia

Najwięcej, bo aż 12 wizyt studyjnych zrealizowano dla gości skandynawskich. W study tourach brali udział dziennikarze oraz blogerzy ze Szwecji i Norwegii reprezentujący zarówno media  turystyczne, jak i lifestylowe.

Doceniając znaczącą rolę blogerów turystycznych zaproszono do odwiedzenia regionu  przedstawicieli Nordic Travel Bloggers, z którymi kontynuowana jest współpraca rozpoczęta w 2016 roku. Celem zaprojektowanej specjalnie dla blogerów wizyty było pokazanie Gdańska, Sopot i Gdyni jako atrakcyjnej destynacji dla turystów szukających relaksu w mieście, atrakcji kulturalnych, wyjątkowej kuchni i miejsca idealnego dla wielbicieli zakupów. W ciągu czterech dni blogerzy odwiedzili Gdańsk, Sopot i Gdynię a programie znalazły się także spotkania z autorami lokalnych marek  i rękodzieła. Specjalne miejsce zajęły kulinaria a pozasezonową ofertę Trójmiasta wzbogaciły także prezentacje i wizyty w spa. Efekty kampanii były na bieżąco monitorowane przez stowarzyszenie NTB. Każdy z gości opublikował co najmniej jedną relację na prowadzonej przez siebie stronie internetowej. W ciągu dwóch miesięcy wszystkie wygenerowane przez norweskich blogerów treści dodarły aż do 78 098 użytkowników i wygenerowały ponad 2 000 Interakcji.

Odpowiadając na zainteresowanie Skandynawów ofertą slow life przygotowano także wizytę ukierunkowaną na odkrywanie lokalnych atrakcji i tradycji regionu. Goście mieli możliwość doświadczenia jak szeroką ofertą sielskiego wypoczynku dysponuje Pomorskie. Do  uczestnictwa w wizycie zaproszono dziennikarkę z fińskiego magazynu  Eeeva Magazine, szwedzkich Alt om resor oraz lantliv.com. Ofertę sprawdziły także dziennikarki duńskiej gazety Jyllands-Posten oraz redaktorki norweskiego wydawnictwa Egmont Publishing. Szacowany zasięg wszystkich czasopism przekracza 1 000 000 czytelników.

Dogodne połączenie portu lotniczego w Gdańsku z duńskimi portami w Kopenhadze i Billund pozwoliło zrealizować trzy wizyty studyjne z tego rynku. Poza udziałem w programie slowlifowym zainteresowanie wzbudziły oferty dedykowane rodzinom z dziećmi. Blogerzy  www.worldofbacpacking.dk realizowali program wyznaczony względem miejsc dedykowanym najmłodszym podróżnikom. Podobną tematyką charakteryzowała się wizyta redaktora naczelnego magazynu lotniskowego Billund Airport Magazine (nakład 45 tys egz, 28 tys subskrybentów) Lars Guldager Dyr podzielił się swoimi wrażeniami z pobytu w obszernym artykule współredagowanym ze swoimi dziećmi.

 

Wielka Brytania

We współpracy z ZOPOT w Londynie udało się zrealizować dwie wizyty studyjne dla brytyjskich dziennikarzy. Do udziału w ogólnopolskiej wizycie zaproszono przedstawiciela Newsquest Midlands -wydawnictwa prasowego publikującego  gazety codzienne w Środkowej Anglii. Publikacje Newsquest Midlands osiągają 800 000 unikalnych użytkowników i 2 000 000 wejść na strony miesięcznie. Pomorskie odwiedziła również dziennikarka Helen Soterieu współpracująca z portalem yahoo.com , której podróż dotyczyła kulinariów pomorskich. Yahoo jest jednym z największych portali światowych o charakterze informacyjnym, a liczba odwiedzających strony sięga kilkunastu milionów dziennie.

Holandia, Belgia i Luxemburg Uruchomienie połączenia na trasie Amsterdam-Gdańsk mocno pobudziło zainteresowanie regionem w Holandii. Łącznie w roku 2017 zrealizowano cztery wizyty studyjne dedykowane mediom holenderskim, które współorganizowane były z ZOPOT Amsterdam i przewoźnikiem KLM.

Dziennikarki Sybille Kroon z grupy prasowej RTL Z oraz Kita van Slooten pisząca dla NDC Media Groep, w tym magazynu Reis! podążyły w podróż szlakiem bursztynowym, a blogerka holenderska Tikva Looijen publikująca na www.gezinopreis.com odwiedziła Trójmiasto i odkrywała uroki destynacji city breakowej.  Z kolei dziennikarka Christane Goor skoncentrowała się na gdyńskim modernizmie i architekturze miasta.

Dwukrotnie do Pomorskiego udało się zaprosić gości z Belgii oraz Luxemburga. Dla dziennikarki Jasselline Eckels zorganizowano dedykowaną wizytę o tematyce kulinarnej. Do udziału w drugiej wizycie zaproszono Willego Osta publikującego w magazynie dla miłośników kampingu i  caravaningu i Nico Mullera współpracującego z luksemburskim dziennikiem Luxemburger Wort oraz serwisem www.wort.lu.

 

Hiszpania, Włochy, Francja

Pomorskie nie umknęło uwadze mediom hiszpańskim, co przełożyło się na realizację dwóch wizyt studyjnych, dla magazynu Viajar –najstarszego turystycznego magazynu w Hiszpanii oraz magazynu Hola. Wizyta ta związana była z obchodzonym w 2017 Rokiem Rzeki Wisły. Podczas study touru dziennikarze poznali uroku delty rzeki oraz Powiśla, odwiedzili także malborski zamek a Muzeum II Wojny Światowej i Europejskie Centrum Solidarności uznali za najciekawsze atrakcje miejskie.

Do hiszpańskich odbiorców dotrze również przekaz blogerów Viajar para Vivir, których artykuły w Peru i Hiszpanii notują 3000 odsłon miesięcznie. Największym zainteresowaniem hiszpańskich mediów cieszyły się obiekty muzealne oraz bałtyckie plaże.

W dalszym ciągu nie słabnie zainteresowanie ze strony rynku włoskiego co przełożyło się na zorganizowanie aż pięciu wizyt. Z początkiem roku Gdańsk  odwiedził fotograf magazynu La Stampa, a dziennikarka największego podróżniczego magazynu Bell’Europa w ramach podróży “on the road” zwiedziła pomorskie wybrzeże Bałtyku. Podróż studyjna przygotowana na potrzeby magazynu Caravan e Camper pozwoliła dotrzeć z ofertą campingową do grona 30 000 turystów.

 

Francuskie media skupiły się z kolei na historycznym dziedzictwie Pomorskiego. W regionie goszczono przedstawicieli tygodnika  L’OBS (nakład 400 000 egzemplarzy) oraz dwutygodnika katolickiego L’homme Noveau (10 000 egzemplarzy).

 

Czechy i Słowenia

Współpraca z Ewą Farna w ramach prezentacji regionu na stoisku narodowym w ramach Holiday World 2017 zaowocowała zwiększonym zainteresowaniem czeskich mediów. Do regionu przyjechali dziennikarze Magazynu Glanc – jednego z największych czeskich magazynów lifestylowych, Story oraz internetowego magazynu Blesk pro Zeny. Zorganizowano także wizytę studyjną dla Bohuslava Borovicky, dziennikarza serwisu www.novinky.cz.

Z kolei walory krajobrazowe Łeby i Słowińskiego Parku Krajobrazowego stanowiły sedno wizyty studyjnej słoweńskiego dziennikarza telewizji publicznej RTV Slovenija, przygotowującego materiał program poświęcony turystyce pt. „Tam, gdzie najpiękniej”. Materiał telewizyjny emitowany co tydzień w publicznej telewizji należy do jednego z najchętniej oglądanych programów w Słowenii i skupia 50 000 Widzów przed telewizorem.

 

Niemcy i Austria

Pomorskie od lat cieszy się uznaniem niemieckich turystów, jednak region stara się docierać wciąż do nowych grup odbiorców, dla których turystyka sentymentalna nie stanowi priorytetowego motywu przyjazdu.  Dlatego w minionym roku przeprowadzono aż pięć wizyt studyjnych dla niemieckich i austriackich mediów. Gościem wizyty prezentującej walory kulturowe Gdańska była Andrea Jeska, publicystka Magazynu Geo Saison, największego magazynu turystycznego w Niemczech. Zaproszenie przyjęła również Beate Schuman, której materiał ukazał się już w  dzienniku Sudwest Presse.

Do odwiedzenia regionu i zapoznania się z ofertą usług segmentu premium zaproszono niemieckich publicystów zorientowanych w tematyce wellness i spa, a we współpracy z ZOPOT w Austrii udało się zorganizować study tour dla dziennikarza Matthiasa Haydn z radia Ö1, który skupił się na wątkach związanych z architekturą i kulturą miejską

 

Stany Zjednoczone

Mimo odległości dzielącej Polskę i Stany Zjednoczone zza oceanu nieustannie pojawia się zainteresowanie ofertą turystyczną Pomorskiego. W okresie wiosenno-letnim zrealizowano trzy wizyty studyjne z USA skierowane do dziennikarzy mediów tradycyjnych. Gdańsk odwiedziła m.in. dziennikarka Irene Rowling, współpracująca z takimi tytułami jak National Geographic Traveler, Hemispheres czy Luxury Magazine. W ramach współpracy z Polską Organizacją Turystyczną zaproszono do wspólpracy amerykańsko-kanadyjskich vlogerów. Materiały opublikowane na www.hopscotchtheglobe.com oraz filmy zamieszczone na kanale youtube i w mediach społecznościowych przyjęły formę poradnika w podróży. Efekt ich pracy w postaci filmu zanotował już ponad 170 000 wyświetleń.

 

Izrael

Dzięki nowym bezpośrednim połaczeniom lotniczym Izrael jest obecniej najszybciej rosnącym rynkiem przyjazdowym notujacym bardzo duże zainteresowanie mediów. Po wizycie redaktor naczelnej National Geographic i obszernym materiale w wydaniu izraelskim do regionu zaczęło wpływać wile zapytań o mozliwosć skierowania dziennikarzy. Finalnie zorganizowane zostały 3, w tym dla blogerski lifestowej Tal Ironi, telewizji Keshet TV oraz ekipy Ryanair zajmujacej się nowymi mediami. Gościnność, różnorodność oferty kulturalnej, wspaniała kuchnia oraz wysoka jakośc usług przy konkurencyjnych cenach zostały uznane za największe atuty Pomorskiego podczas realizacji materiału filmowego dla Keshet TV, drugiego kanału publicznego telewizji izraelskiej. Podczas realizacji programu Open Sky, współfinansowanego przez Instytut Polski i MSZ, udało się zaprezentować dorobek historyczny miast metropolii ale także róznorodność oferty kulturalnej. Ekwiwalent medialny materiału, emitowanego dwukrotnie w telewizji oraz zamieszczonego na platformie multimedialnej wyniósł 16 000 dolarów.

Z kolei Ryanair zrealizował materiał filmowy, który przetłumaczony został aż na 6 języków i wykorzystywany jest przez przewoźnika w ramach prowadzonych kanałów i narzędzi komunikacji oraz na platformie blogowej intotheblue. Materiał szeroko prezentuje potencjał Trójmaista jako destynacji weekendowej z rekomendacjami restauracji cy obiektów hotelowych w kótrych warto się zatrzymać.

 

Chiny i Japonia

Chiny oraz Japonia to dwa kolejne rynki z olbrzymim potencjałem, o którego wykorzystanie warto zatroszczyć się juz dziś. We spółpracy z Zagranicznym Ośrodkiem POT w Szanghaju przygotowano i przeprowadzono cztery wizyty studyjne dla chińskich dziennikarzy i blogerów. Najważniejszym gościem z Chin była pani Yina, publikująca jako KiKiWiWi w chińskich mediach społecznościowych i redagująca bloga Around The World. Relacja z wizyty studyjnej na blogu Around The World charakteryzuje się bogatym opisem zachęcającym do przyjazdu do Pomorskiego oraz wyjątkowymi zdjęciami i filmami, prezentującymi atrakcje, wydarzenia i krajobrazy regionu. Szacowany zasięg jednego filmu wynosi 730 000 odbiorców. Całościowa relacja prezentująca wszystkie poznane zalety Pomorskiego zamieszczona na blogu zanotowała ponad 200 000 odsłon.

Współpraca z ZOPOT Tokio zaowocowała wizytą dla tour operatorów dla których progam skupiony był na walorach historycznych miasta oraz różnorodności folkloru kaszubskiego ale Pomorskie odwiedziła także ekipa producentów telewizyjnych realizujących materiał filmowy dla japońskiej telewizji Kasai TV. Program „Niji-iro Jean” na potrzeby którego realizowano materiał, to program skierowany do rodzin szukających inspiracji turystycznych. Prezentacja regionu w tym programie to wyjątkowa okazja na promocję Gdańska i Kaszub przed ponad 7 500 000 widownią.

 

Równie ważnym elementem strategii promocji Pomorskiego jest współpraca z mediami krajowymi. Na zaproszenie PROT wizytę studyjną po terenie Powiśla, Żuław i Mierzei Wiślanej przeprowadzili Katarzyna i Maciej Marczewscy- autorzy bloga www.ruszajwdroge.pl . Największy polski blog turystyczno-krajoznawczy notuje rocznie ok 1 000 000 wyświetleń. Efektem wizyty blogerów jest opublikowany na stronie reportaż z wizyty – propozycje jedno i dwudniowych wycieczek dla czytelników. Całość dziesięciodniowej wizyty była też na bieżąco relacjonowana w mediach społecznościowych.

 

Touroperatorzy

Study toury są również nieodłącznym elementem współpracy z tour operatorami. Współpraca nimi jest szczególnie istotna z punktu widzenia tworzenia i wdrażania pakietów przyjazdowych dedykowanych turystom. W ubiegły roku zorganizowano łącznie 16 wizyt dedykowanych przedstawicielom biur podróży, między innymi dla SunAir Vacances z Holandii, szwedzkiego RK Travel czy hiszpańskiego MapaTours.

Niezwykle efektywna okazała się również trzecia edycja spotkania INcoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region, w którym licznie uczestniczyli tour operatorzy i organizatorzy podróży reprezentujący łącznie 31 rynków zagranicznych. W ramach spotkania goście wzięli udział w tematycznych wizytach studyjnych. skupionych na turystyce histotyczno-kulturowej, folklorze i dziedzictwie naturalnym oraz największych atrkacji metropolii.

 

Kulinaria i turystyka premium

Pomorskie to region o wielu twarzach i odsłonach, jedną z nich na pewno jest bogata oferta kulinarna bazująca na tradycjach lokalnych, jak i wysublimowana oferta premium wpisująca się w gusta miłośników dobrego stylu.  Z myślą o turystach poszukujących tego typu doświadczeń do regionu zaproszeni zostali przedstawiciele sprofilowanych mediów.

W ramach projektu Pomorskie Culinary Prestie zorganizowano aż sześć wizyt studyjnych, skierowanych do mediów z rynku włoskiego, belgijskiego, brytyjskiego i polskiego. Wyjątkowości kulinarnych doznań w Pomorskim doświadczyły dziennikarki miesięcznika Italia a tavola oraz Mariella Morosi -publicystka i krytyczka kulinarna, dziennikarka belgijskiej Jasselline Eckels, specjalizująca się w tematyce kulinariów i współpracująca z „Cook Magazine”, a także dziennikarka portalu Yahoo, które poszukiwały unikalnych smaków i aromatów.

W ramach promocji pomorskich kulinariów do odkrycia dziedzictwa kulinarnego zaproszono dziennikarki polskich magazynów kulinarnych Usta oraz branżowego magazynu Food Service. Natomiast kulinarnym szlakiem dworów i pałaców województwa pomorskiego atrakcyjność regionu poznawała dziennikarka magazynu „Slow Life Food & Garden”. Łączny nakład wydawnictw wyniósł 48 000 egzemplarzy.

Również tematyka spa&wellness, jachting oraz oferta bursztynowa stały się motywami przewodnimi kilku wizyt studyjnych. Trójmiejskie gabinety spa, luksusowe hotele oraz prestiżowe galerie bursztynu odwiedzili amerykańscy dziennikarze i blogerzy, natomiast publicyści z  Berliner Zeitung, Sonntag Aktuell  oraz Der Welt i Der Welt am Sonntag zorientowali się stricte na tematy uzdrowiskowe oraz wellbeingowe. Bursztynową podróż odbyła z kolei niemiecka dziennikarka Beate Schuman pisząca dla Sudwest Presse.

 

Golf

Turystyka golfowa to dyscyplina, która od lat z powodzeniem rozwija się w Polsce. Współpraca  z Warmińsko-Mazurską ROT oraz polami golfowymi z obu regionów w zakresie budowania marki destynacji golfowej Polski północnej zaczyna przynosić wymierne efekty, dla których działania PR i publicity stanowią kluczową rolę. 5 wizyt studyjnych to mocno wyselekcjonowani tour operatorzy, jak i dziennikarze magazynów golfowych, którzy poznawali potencjał regionu w tym zakresie: szwedzkiego biuro Starttiden Golfresor, Golf for seniorer, duńskie biuro Golfevent, członkowie duńskiej golfowej federacji, norweskiego Belka Golf Nordic oraz dziennikarze magazynów Media Golfavisen, Media Golfbladet i Golfmagasined Polen.

 

Wszystkie publikacje z wizyt sukcesywnie zamieszczane sa na stronie internetowej PROT w zakładce wizyty studyjne – efekty wizyt studyjnych

 

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna