Zwiększenie udziału turystyki przyjazdowej z Rosji – takie cele stawia sobie Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna na rok 2013, która konsekwentnie od kilku już lat zajmuje się promocją regionu na rynkach zagranicznych. Uruchomienie małego ruchu granicznego i zwiększony popyt na ofertę handlową to doskonały moment na silniejsze wyeksponowanie potencjału turystycznego Trójmiasta i regionu.
Przedświąteczna kampania promocyjna realizowana wspólnie przez PROT, jak i UM Gdańsk
została bardzo dobrze przyjęta przez mieszkańców Obwodu Kaliningradzkiego, pojawił się szereg pozytywnych komentarzy, co utwierdza w przekonaniu, że oferta turystyczna Trójmiasta jest ciekawą alternatywą spędzania czasu wolnego dla tej grupy odbiorców. Kluczem do sukcesu jest konsekwentna kontynuacja działań marketingowych opartych na wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji.
Plan działań marketingowych został starannie zaplanowany na cały rok. Już w styczniu PROT wspólnie z Miastem Gdańsk przygotował specjalny dodatek do jednej z kaliningradzkich gazet informacyjnych, który to cyklicznie będzie ukazywał się wraz z prasą. Również na wiosnę szykowana jest niestandardowa akcja ambientowa ingerująca w przestrzeń miejską, a nawiązane bezpośrednie kontakty z dziennikarzami rosyjskimi pozwolą na zwiększenie skali oddziaływania.
PROT prowadzi spójną politykę komunikacji z odbiorcami z tego rynku różnicując przekaz
i sposoby dotarcia z informacją tak aby jak najlepiej wpasować się w tzw. potrzebę chwili
i podsunąć idealną propozycję na dany moment. W Rosji szczególnie Dzień Kobiet jest bardzo celebrowanym świętem dlatego wyszedł z inicjatywą realizacji spontanicznej mini kampanii promocyjnej.
Do akcji „kobiecy weekend w super cenie” udało się zaprosić trójmiejską branżę, która specjalnie na okres 8 – 10 marca 2013 przygotowała dedykowaną ofertę dla mieszkanek Rosji. Odprężający masaż, aromaterapia, wizyta w luksusowym SPA, odpoczynek w saunie, łyk pysznego wina, a na deser… wypad na zakupy to główne motywy przewodnie kampanii.
Przez najbliższy tydzień (8-15 lutego) na portalach newkaliningrad.ru oraz shopping-gdansk.ru podwieszone są specjalne artykuły spięte z ofertami konkretnych obiektów, natomiast za pośrednictwem rosyjskich portali społecznościowych (głównie vkontakte.ru/shoppinggdansk) prowadzona jest szeroka akcja PR.
Mamy nadzieję, że ta akcja przyczyni się nie tylko do zwrócenia uwagi na naszą pomorską destynację ale także przełoży się na realną korzyść dla branży turystycznej.
Linki do artykułów:
http://www.shopping-gdansk.ru/index.php/ru/news/138-roskosznyje-wyhodnyje-na-pomorie#article
http://www.shopping-gdansk.ru/index.php/ru/offers/137-3city-hotel-offers#article
http://www.newkaliningrad.ru/articles/our/etc/1831464.html