Chyba nigdy wcześniej poruszający się samochodami mieszkańcy Łodzi, oczekując na skrzyżowaniach, nie zaklinali czerwonego światła, by jak najdłużej… nie zmieniało się na zielone. A takie zaskakujące zjawisko można było zaobserwować w miniony weekend (6-8 V) na kilku głównych skrzyżowaniach miasta. Jeszcze bardziej zaskakująca okazała się przyczyna nietypowego zachowania kierowców. A było nią… Pomorskie.
Zamiast denerwować się w oczekiwaniu na zielone światło kierowcy mieli okazję obserwować nietypowe zachowanie pieszych, którzy spotykali na swojej drodze postaci żywcem wyjęte z pomorskiego krajobrazu. Rybak, Surfer i Krzyżak intrygowali przechodniów, którzy wchodzili z nimi w dialog. Ta nietypowa akcja ambientowa była częścią szerszej akcji promocyjnej mającej zachęcić mieszkańców aglomeracji łódzkiej do częstszych wyjazdów na Pomorze. Niekonwencjonalna akcja miała podkreślić nie tylko bliskość regionu pomorskiego, ale też zainspirować i zwrócić uwagę mieszkańców aglomeracji łódzkiej na różnorodną ofertę turystyczną Pomorza, która niekoniecznie musi wiązać się ze zwykłym wakacyjnym leniuchowaniem na plaży.
Pomorskie jest blisko ! Zaledwie trzy godziny autostradą a więc szybko, wygodnie i bezpiecznie. Ta bliskość i komfort podróży to pretekst, by odwiedzać Pomorskie znacznie częściej i odkrywać uroki również tych mniej oczywistych miejsc.
Główny nacisk komunikacji położony został właśnie na element transportowy i powiązanie obu regionów autostradą A1, która jest najszybszą i najbezpieczniejsza drogą dotarcia nad przysłowiowy Bałtyk. Ale intencją organizatorów było przede wszystkim zerwanie z wizerunkiem Pomorza tylko jako wakacyjnej destynacji kojarzonej z biernym wypoczynkiem na plaży. Pas nadmorski to niezaprzeczalny atut regionu ale ogromny potencjał drzemie również w takich jego częściach jak Kaszuby, Kociewie czy Żuławy.. Sezon jest krótki i niestabilny tak więc najważniejszym celem było wskazanie wszelkich form aktywnego spędzania czasu niezależnie od pogody, jak również inspirowanie mieszkańców Łodzi do organizowania weekendowych wyjazdów w ciągu całego roku
Pomorskie w Manufakturze
Akcja na ulicy spotkała się z pozytywnym odzewem zarówno kierowców, jak i przechodniów
ale co najważniejsze dała tez impuls do odwiedzenia największej w Łodzi galerii handlowej Manufaktura, w której zorganizowana została strefa ekspozycyjna regionu pomorskiego. To właśnie
w tym miejscu zasięgnąć było można informacji na temat atrakcji czy nadchodzących wydarzeń ciekawie wypełniających wypoczynek. Pomimo, że akcja dobiegła końca, pomorskie nie da o sobie zapomnieć. Już za dwa tygodnie słuchacze Radia Łódź będą mogli posłuchać pomorskich opowieści
i walczyć o pobyty weekendowe.
Partnerami Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w organizacji całego przedsięwzięcia były: Miasto Ustka, Lokalna Organizacja Turystyczna Ustka, Stowarzyszenie Turystyczne Kaszuby, Powiat Kartuski, Miasto Pruszcz Gdański, Faktoria Rzymska w Pruszczu Gdańskim, miasto Malbork, Lokalna Organizacja Turystyczna Kociewie, Gdańska Organizacja Turystyczna oraz miasto Sopot
i Stowarzyszenie Turystyczne Sopot.
Autorem pomysłu niestandardowej akcji promocyjnej jest Agencja Promocji Miast i Regionów.
Informacje prasowe na temat akcji:
Dziennik Łódzki
Radio Łódź
www.waszaturystyka.pl
www.onet.pl