I kto powiedział, że marketing terytorialny jest nudny i bez polotu. Tradycyjne działania już dawno zeszły na dalszy plan oddając pole ambitnym i niestandardowym projektom. Jeśli mowa o odważnych kreacjach to oczywiście nigdzie indziej jak na Pomorzu.
To właśnie tutaj z inicjatywy Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej powstał pierwszy w kraju lifestylowy magazyn, która stworzyła go wspólnie z przewoźnikami Stena Line oraz WizzAir,
a także portem lotniczym im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, a z myślą o kliencie skandynawskim. Dogodne połączenia komunikacyjne, wysoka jakość usług, a także konkurencyjność cenowa sprawia, że północna Polska staje się coraz chętniej wybieranym miejscem wypoczynku naszych sąsiadów. Potwierdzają to również dane, których wynika, iż ruch przyjazdowy turystów ze Szwecji wzrósł w ubiegłym roku aż o 13 proc.
Półrocznik „+48 Magazine” dystrybuowany jest nie tylko na promach linii Stena Line, ale także w kawiarniach oraz innych miejscach znacznego natężenia ruchu w Karlskronie, Sztokholmie, Goteborgu, Malmo, a także sąsiedniej Kopenhadze. Znaczna część nakładu zostanie także rozesłana wraz z grudniową prenumeratą popularnego szwedzkiego magazynu dla kobiet TARA bezpośrednio do mieszkań czytelniczek. Równolegle dostępna jest wersja elektroniczna magazynu dostosowana do wszystkich urządzeń mobilnych, która szeroko wykorzystywana jest w prowadzonej przez PROT komunikacji marketingowej, a także którą pasażerowie promu Stena Line będą mogli za pośrednictwem bramki wifi zabrać na pokład.
Projekt ten jest kontynuacją działań promocyjnych realizowanych przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną na rynku skandynawskim. Jeszcze przed sezonem wydany został dodatek do bezpłatnej gazety codziennej Commersen, dystrybuowanej na terenie południowej Szwecji. Tym samym zasięgiem informacyjnym objęty został region Blekinge czyli ponad 80 tys. mieszkań. Również na początku sierpnia Pomorskie przypomniało Szwedom o sobie w czasie odbywającego się w Karlskronie festiwalu muzycznego Karlskrona Skargardsfest. Region jako jedyny partner spoza Szwecji zaproszony został do aktywnego włączenia się w wydarzenie i zaaranżowanie przestrzeni turystycznej. Wspólnie z miastem Sopot, lokalną organizacją turystyczną, a także branżą przygotowane zostały 3 strefy: kulinarna, sportowa oraz klubowa, z których chętnie korzystali nie tylko uczestniczy eventu ale także mieszkańcy Karlskrony.
Sprawdź jak Pomorze dba o swój wizerunek zagranicą: www.48magazine.com