Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • Gwiazdka Michelin w Pomorskiem
    Pomorskie ma swoją gwiazdkę Michelin!


POMORSKIE rośnie w siłę

pomorskie rosnie w sile thumb

W tym roku aura zdecydowanie sprzyja letniemu wypoczynkowi nad Bałtykiem.  Nie tylko turyści są zadowoleni  z tegorocznych wakacji,  ale i branża turystyczna, gdyż całe Pomorze jest wypełnione,                a rezerwacje pobytów nadal napływają.

Gorący lipiec i optymistyczne prognozy na sierpień pozwalają twierdzić, że to będzie kolejny już bardzo dobry sezon turystyczny. Gospodarka turystyczna Pomorza jest w  świetnej kondycji,  a motorem jej jest niewątpliwie coroczny  wzrost ruchu turystycznego. Efekt  Mistrzostw UEFA EURO 2012 ? Na pewno tak , ale wpływ na to ma również szereg innych czynników. Dogodne połączenia komunikacyjne, wysoka jakość usług, konkurencyjność cenowa  oraz zintegrowane działania promocyjne sprawiają, że region pomorski staje się coraz chętniej wybieranym miejscem wypoczynku nie tylko przez  Polaków ale również i przez gości z zagranicy. W roku 2012 Pomorze odwiedziło 6,6 mln turystów, rok 2013 zamknęliśmy liczbą 7,7 mln.  Taka dynamika wzrostu na przestrzeni zaledwie jednego roku jest imponująca. To wynik na który  branża i środowisko turystyczne ciężko pracowały i pracują przez cały czas – komentuje Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego.

W sezonie letnim,  dominującymi gośćmi są turyści z Polski, jednakże znacząco zwiększa się udział ruchu zagranicznego. Tylko w minionym roku ruch przyjazdowy turystów ze Szwecji wzrósł w stosunku do roku 2012 aż o 10%, a z Norwegii ponad 15% co przekładając na liczby pokazuje, iż Pomorze przyjęło w 2013 roku ok 1 mln 700 tys. turystów z zagranicy, a więc ponad 20% więcej niż w roku 2012. Nie bez znaczenia dla dynamiki wzrostu są również intensywnie prowadzone już od kilku lat działania promocyjne na rynkach, z którymi region posiada bezpośrednie połączenia komunikacyjne. Współpraca z przewoźnikami nie tylko uspójnia komunikację marketingową,  ale również pozwala zwiększać zasięgi kampanii. Taki model współpracy przekłada się również na rentowność połączeń i sprzyja rozwojowi siatki komunikacyjnej – dodaje M. Struk, Marszałek WP.

Tylko w ubiegłym roku przewoźnik WizzAir przewiózł na trasach ze Skandynawii ponad 750 tys. pasażerów podczas gdy w roku 2012 liczba ta kształtowała się na poziomie 570 tys. Również AirBerlin odnotował zwiększone obłożenie samolotów, które od 2012 roku zwiększyło się o 37% i w tej chwili kształtuje się na poziomie 46 tys. pasażerów rocznie. Szerszą ekspansję na rynek szwedzki zapewnia kooperacja z przewoźnikiem promowym Stena Line, który w minionym roku na trasie Karlskrona – Gdynia – Karlskrona przewiózł ponad 500 tys.  pasażerów. Komunikacja marketingowa opiera się na starannie wyselekcjonowanych tematach, wpisujących się w preferencje odbiorców, a optymalnie dobrane narzędzia pozwalają dotrzeć z informacją do odpowiednich grup odbiorców – dodaje Marta Chełkowska, Prezes PROT.

Z jakim wynikiem zakończy się zatem mijający rok, czas pokaże.  Przed nami jeszcze miesiąc wakacyjnych szaleństw, a dalej płynne przejście w sezon jesienno  – zimowy, który również z każdym rokiem zyskuje na atrakcyjności .

 

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna