Turystyka zdrowotna i medyczna jest jedną z dynamiczniej rozwijanych się gałęzi turystyki
na świecie. Rozwój takich specjalizacji jest odpowiedzią na wyzwania cywilizacyjne co przekłada się na wzrost popytu na tego typu produkty. Pomorskie również idzie w tym kierunku. Pozwoli to nie tylko wzmocnić gospodarkę turystyczną Pomorza ale również stać się alternatywą dla przełamania bariery sezonowości, z którą nadal boryka się pomorska branża.
Wspólpraca branży turystycznej z medyczną nabiera tempa ale kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie do sprzedaży takiej oferty. Dlatego już 26 maja odbędzie się spotkanie kierowane
do przedstawicieli pomorskiej branży turystycznej i sektora medycznego, oraz krajowych touroperatorów organizujących turystykę przyjazdową. W programie spotkania przewidziane są m.in. wystąpienia zagranicznych ekspertów, którzy zdiagnozują najbardziej perspektywczne rynki: wschodnie i skandynawskie, omówią ich specyfikę, nakreślą priorytetowe specjalizacje
dla pakietyzacji oferty przyjazdowej oraz przedstawią rozwiązania stosowane zagranicą w obszarze promocji usług medycznych
Spotkanie będzie okazją nie tylko do transferu wiedzy i know how ale warsztat ma wypracować optymalny model kooperacji uwzględniający wszelkie normy i ramy prawne obowiązujące oba sektory – usług medycznych i turystycznych. Uczestnicy będą mieli również okazję do nawiązania wzajemnych kontaktów handlowych, które docelowo mogą doprowadzić do pakietyzacji ofert
w oparciu o świadczone na terenie województwa pomorskiego usługi.
Warsztat jest elementem szerszych działań jakie Pomorska Regionalna Organizacja turystyczna podejmuje w zakresie rozwoju i promocji konkurencyjnych, całorocznych produktów turystycznych sektora premium. W ramach projektu INcoming Poland, współfinansowanego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki, w 2015 roku zrealizowane zostaną kolejne działania. Przy współpracy z Międzynarodowymi Targami Gdańskimi, jak i Gdańską Organizacją Turystyczną w październiku odbędzie się workshop z udziałem hosted buyers z zagranicy. W planach jest również przeprowadzenie wizyt studyjnych dla dziennikarzy reprezentujących wpływowe i opiniotwórcze media zagraniczne oraz wydanie katalogu ofert przyjazdowych. Od początku roku prowadzone są również działania komunikacyjne w ramach nowych mediów i kanałów społecznościowych z wykorzystaniem bloga tematycznego www.pomorskie-prestige.eu dedykowanego całorocznej ofercie premium województwa pomorskiego.