Torunianie i mieszkańcy Kujawsko-Pomorskiego z pewnością nie byliby zadowoleni, gdyby ktoś chciał zabrać im np. słynne toruńskie pierniki, symbol miasta. Będą się jednak musieli pogodzić z wyjazdem Mikołaja Kopernika, innego symbolu Torunia. Dowiedzieliśmy się, że najsłynniejszy Torunianin wybiera się w długi majowy weekend odpocząć na Pomorze.
Zszedł już z pomnika, wsiada do samochodu i…. – zresztą najlepiej przekonać się samemu odwiedzając w dniach 19 kwietnia – 3 maja toruński Rynek Nowomiejski. Cóż, nawet postać pomnikowa ma czasami ochotę oderwać się od rzeczywistości i zażyć relaksu nad morzem…. Trzeba jednak od razu uspokoić mieszkańców – Kopernik wybiera się całkiem niedaleko, bo do Trójmiasta. Dlatego Toruniowi z pewnością nie zabraknie słynnego symbolu, natomiast wycieczka Wielkiego Astronoma stanie się dobrą inspiracją do nawet krótkich wypadów na Pomorze i spędzania wolnych dni właśnie u sąsiadów.
Nietypowy pomnik na Rynku Nowomiejskim, z postacią Mikołaja Kopernika (dosłownie nawiązującą formą do tej na postumencie na Rynku Staromiejskim) to element szerokiej kampanii promocyjnej Województwa Pomorskiego pt. „Wstrzymał Słońce, ruszył na Pomorze”, zorganizowanej przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT). Jej celem jest zachęcenie mieszkańców Kujawsko-Pomorskiego do wybierania Pomorza i Trójmiasta jako doskonałej propozycji na krótkie weekendowe wypady czy kilkudniowe pobyty.
– Wakacje nad polskim morzem to naturalny wybór dla wielu Polaków, lecz my tym razem koncentrujemy się na turystyce weekendowej i krótkookresowej. Bo przecież zawsze warto nawet na kilka dni ruszyć się z domu, oderwać się od codziennych obowiązków i odetchnąć morskim powietrzem. – zachęca Marta Chełkowska, Prezes PROT.
Anna Kordecka – Marketing &. PR Specialist w Gdańsk Transport Company dodaje: – Tą wspólną kampanią zapraszamy mieszkańców Torunia, Bydgoszczy i całego województwa kujawsko-pomorskiego do częstego korzystania z możliwości odwiedzenia np. Trójmiasta, bo dzięki bezpiecznej i szybkiej podróży A1 mają naprawdę blisko.
Kreacja kampanii (autorstwa Agencji Promocji Miast i Regionów) i składające się na nią elementy tworzą razem opowieść, której motywem przewodnim są turystyczne plany najsłynniejszej chyba postaci kojarzonej z Toruniem. To historia w kilku odsłonach – od tradycyjnych billboardów (eksponowanych od połowy kwietnia), poprzez zagadkową instalację przestrzenną – pomnik na Rynku Nowomiejskim, po niekonwencjonalne działania w przestrzeni miejskiej Torunia, które zaskoczą mieszkańców.
Główna część kampanii realizowana jest od 18 kwietnia do 3 maja natomiast wielkoformatowe plakaty z postacią Astronoma zawisły już 16 kwietnia. Turystycznym wyjazdom na Pomorze i do Gdańska, Gdyni czy Sopotu sprzyja ich doskonała dostępność komunikacyjna autostradą A1 AmberOne. Jak ważne jest to dla zmotoryzowanych, dowiódł sam Kopernik w prostym obliczeniu widniejącym na wspomnianych już billboardach. Z pewnością takiej możliwości szybkiego i komfortowego dostania się nad morze mogą pozazdrościć mieszkańcom Kujawsko – Pomorskiego turyści z innych rejonów Polski, dla których spędzenie weekendu czy kilku dni wiąże się – o ile nie wybiorą coraz powszechniejszych połączeń lotniczych – z niełatwą podróżą samochodem po polskich drogach, zanim dotrą na bramki A1. Dlatego partnerem kampanii jest koncesjonariusz autostrady AmberOne, firma Gdańsk Transport Company. Jako kontynuację akcji przygotowała ona tysiące pocztówek, które wkrótce zostaną rozdane mieszkańcom Kujawsko – Pomorskiego. Będą one zarazem kuponem, który podróżujący autostradą A1 już w czerwcu będą mogli wymienić na specjalnie przygotowane dla nich prezenty.