Szwecja, to kolejny rynek, na którym PROT skoncentrował działania promocyjne. Od początku roku PROT korzysta z kanałów komunikacyjnych udostępnionych przez przewoźnika Stena Line, jak również prowadzi szereg niezależnych działań zorientowanych na odbiorcę indywidualnego. Pod koniec maja wydany został dodatek do bezpłatnej gazety codziennej Commersen, dystrybuowanej na terenie południowej Szwecji. Tym samym zasięgiem informacyjnym objęty został region Blekinge czyli ponad 80 tys. mieszkań. Insert to 8- stronnicowa wkładka stanowiąca integralną część gazety. Wizerunek Polski w Szwecji wymaga pewnego odświeżenia dlatego przekaz ukierunkowany został na wyeksponowanie takich ofert i miejsc, które jednoznacznie wskazują, iż Pomorskie to nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się destynacja. Szeroko opisane zostały tematy dotyczące oferty SPA&.Wellness, ale również szczególna uwaga zwrócona została na produkty całoroczne czyli ofertę restauracyjną, zakupową czy dedykowaną rodzinom z dziećmi. Wskazane zostały również propozycję wycieczek po regionie, co koresponduje z przyjęta przez Stenę Line strategią komunikacji ukierunkowaną na zachęcanie Szwedów do podróżowania po Europie własnym środkiem transportu.
Pomorskie przypomni o sobie Szwedom również na początku sierpnia w czasie odbywającego się w Karlskronie festiwalu muzycznego Karlskrona Skargardsfest. Region jako jedyny partner spoza Szwecji zaproszony został do aktywnego włączenia się w wydarzenie, ma stanowić tło i otoczenie eventu, co z jednej strony pozwoli na odświeżenie formuły imprezy i zwiększenie frekwencji ale z drugiej przyczyni się do pozycjonowania marki i rozpoznawalności. W organizację przestrzeni turystycznej zaangażowało się miasto Sopot oraz Stowarzyszenie Turystyczne Sopot. Specjalnie dla uczestników festiwalu partnerzy wspólnie zaaranżują dwie przestrzenie – dzienną: kulinarną, relaksacyjną oraz sportową oraz wieczorną: klubową, która dostępna będzie w czasie wieczornych koncertów muzycznych.