Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • top prot 1200x450
    Głosuj na Gdańsk w konkursie na Najlepszy Jarmark Bożonarodzeniowy 2025!


Promocja regionu pomorskiego na rynku chińskim, czyli wizyta ekipy telewizyjnej CCTV4

promocja regionu pomorskiego na rynku chinskim czyli wizyta ekipy telewizyjnej cctv4 thumb

Turystyka jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi chińskiej gospodarki co przekłada się na coraz to częstsze podróże, w tym do Europy oraz wzrost wydatków na ten cel.  W roku 2012 turyści z Chin wydali najwięcej na świecie – 102 mln USD osiągając pierwszą pozycję w rankingu wydatków na turystykę i stając się jednym z priorytetowych rynków na świecie. Pomorskie doceniając potencjał turystyczny Chin kładzie duży nacisk na promocję na tym rynku, która przekłada się zarówno na zainteresowanie regionem jak i wzrost liczby turystów z Chin. Istotna w tym zakresie jest współpraca z mediami chińskimi, w tym z 4 stacją Centralnej Telewizji Chińskiej, która w dniach 10-16.12.2014 odwiedziła Pomorze.

Czwarta stacja Centralnej Telewizji Chińskiej jest “stacją eksportową”, jej transmisje są zarówno dostępne w Chinach jak i na platformie amerykańskiej, europejskiej i azjatyckiej. CCTV 4 jest stacją oglądaną również w wolnych chwilach przez chińskich leaderów podczas zagranicznych wizyt wysokiego szczebla. Celem wizyty ekipy telewizyjnej CCTV4 do Malborka było przygotowanie kolejnego odcinku program ,,City to City”. ldeą przewodnią tego programu telewizyjnego jest promocja walorów turystycznych miast, poprzez zestawienie ze sobą miasta chińskiego i zagranicznego. W przypadku tej wizyty Malbork zaprezentowany zostanie wraz z Chibi. W zeszłym roku CCTV4 zrealizowała odcinek specjalny poświęcony Zakopanemu, którego miastem partnerskim w programie było Xianju w prowincji Zhejiang. Odbiór odbił się szerokim echem w Chinach, siedem transmisji zgromadziło łącznie 5 000 000 widzów.

Podczas 6 – dniowego pobytu ekipy telewizyjnej na Pomorzu, w tym głównie w Malborku zaprezentowano walory krajobrazowe i architektoniczne, w tym Muzeum Zamkowe w Malborku, kulturalne poprzez prezentacji inscenizacji walk rycerskich, kulinarne docierając do kuchni Mistrzów Krzyżackich oraz miodów pitnych i lokalnego browarnictwo oraz artystyczne wraz z zespołami muzyki dawnej. Ostatni dzień pobytu telewizji chińskiej wykorzystany został na prezentację Gdańsk i Sopotu, które zachwyciły gości. Emisja materiału nastąpi w najbliższych kilku miesiącach, natomiast na tym współpraca się nie kończy.  Już na wiosnę ekipa odwiedzi Gdańsk ponownie w celu nagrania kolejnego odcinka do programu ,,City to City”.

 

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna