W czerwcu Pomorska ROT wraz z partnerami, przygotowała serię wizyt studyjnych dla zagranicznych touroperatorów i dziennikarzy związanych z turystyką golfową. Wszelka aktywność w tym zakresie skupia się na wybranych rynkach zagranicznych m.in.: Skandynawii, Wielkiej Brytanii. Podejmowane inicjatywy z jeden strony mają wypromować wizerunek Polski i regionu pomorskiego, jako atrakcyjnej destynacji golfowej, jednak największy nacisk położony jest na współpracę z zagranicznymi tour operatorami, specjalizującymi się w obsłudze golfistów z całego świata.
Prezentując potencjał turystyki golfowej, działania PROT są realizowane przy współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi z Warmii i Mazur oraz Pomorza Zachodniego jak i z największymi klubami golfowymi z tego obszaru. Dzięki temu możliwa jest prezentacja szerszego produktu turystyki golfowej dla całej Polski północnej, co jest niezwykle istotne w kontekście odbiorców zagranicznych.
Dzięki członkostwu PROT w organizacji IAGTO zrzeszającej blisko 3 000 touroperatorów i dziennikarzy z branży golfowej, możliwe jest uczestnictwo w dedykowanych spotkaniach o charakterze B2B. Efektem, rozmów jakie odbyły się we Francji w grudniu ubiegłego roku, jest seria wizyt studyjnych, na które zaproszeni zostali partnerzy, mający największy potencjał do dalszej współpracy z naszym regionem. W czerwcu gościliśmy 18 przedstawicieli następujących firm:
Golf Resepti (TO) – Finlandia
Golfbladet (Media) – Szwecja
Heimsferdir (TO) – Islandia
Golf Plasir (TO) – Dania
Extra Golf&Reisen (Media) – Austria
Fore Golf (TO) – Szwecja
Out of Bands (TO) – Szwecja
Top100 (Media) – UK
Programy wizyt były dostosowywane do indywidualnych przyjazdów gości, jednak ich schemat obejmował zasadniczo, wizyty na 2-3 polach golfowych z naszego regionu oraz część turystyczną (zwiedzanie trójmiasta wraz z przewodnikiem, wizyty w obiektach muzealnych oraz posiłki w rekomendowanych restauracjach).
Pierwsze komentarze jakie pojawiły się podczas wizyt, wskazują, że jeszcze w tym sezonie wybrani zagraniczni partnerzy wprowadzą pomorską ofertę do swoich katalogów, a dziennikarze planują swoje relacje w drugiej połowie 2018 roku oraz wiosną 2019.