W dniach 14-16 lutego w Gdańsku gościć będzie Julie Lungeborg, redaktor naczelna, przygotowująca materiał dla norweskiego miesięcznika Vagabond Travel Magazine.
Magazyn Vagabond jest jednym z najstarszych magazynów turystycznych na rynku norweskim. Wydawany jest w nakładzie 13 500 egzemplarzy a liczba czytelników wersji drukowanej i cyfrowej szacowana jest na 130 000. Koszt reklamy o powierzchni jednej strony wynosi 28 800 NOK.
W czasie swojego trzydniowego pobytu dziennikarka zamieszka w Gdańsku, odwiedzi Główne Miasto, Teatr Szekspirowski, Europejskie Centrum Solidarności, Muzeum Gdańska oraz Galerię Muralu. Podczas pobytu w Sopocie odwiedzi najpopularniejsze atrakcje oraz zapozna się z ofertą spa i możliwościami wykorzystania bursztynu. W programie zwiedzania Gdyni uwzględniony został Szlak Architektury Modernistycznej oraz czas na plener fotograficzny w Orłowie.
Celem wizyty dziennikarki jest przygotowanie dla Magazynu Vagabond kompendium o najważniejszych atrakcjach turystycznych Trójmiasta oraz opracowanie mikroprzewodnika dla norweskich turystów.