Rozstrzygnięte zostały tegoroczne konkursy na wsparcie inicjatyw wydawniczych oraz promocyjnych realizowanych przez członków PROT. W ramach konkursu wydawniczego zgłoszonych zostało 7 projektów. I miejsce i największe dofinansowanie w kwocie 5 tyś złotych otrzymała Agencja Rozwoju Gdyni na Gdyński Szlak Modernizmu cz. III. Tematyka opracowania obejmuje trzy nowo przygotowane trasy Gdyńskiego Szlaku Modernizmu wraz z wybranymi, najważniejszymi obiektami. Na podium z tą samą kwotą dofinansowania- 4 tyś złotych znalazła się również Lokalna Organizacja Turystyczna Serce Kaszub z wydawnictwem Wycieczki po gminach w Sercu Kaszub– pakiet ulotek oraz Lokalna Organizacja Turystyczna Kaszuby Północne z ciekawym wydawnictwem Naturalna Norda- atlas przyrodniczy dla turysty. Oba wydawnictwa spełniają oczekiwania i potrzeby turystów przybywających do regionu.Na koniec komisja zdecydowała o przyznaniu 3 równorzędnych wyróżnień w kwocie 2,5 tys. złotych dla:
- Towarzystwa Przyjaciół Zabytków Pelplina- 5 dni na Pomorskim Szlaku Cysterskim
- Sopocka Organizacja Turystyczna- Sopot Uzdrowisko
- Lokalna Organizacja Turystyczna Łeba- Błękitna Kraina- Łeba dla aktywnych
Z kolei konkurs na wsparcie inicjatyw promocyjnych podzielony został na dwie kategorie: organizację wizyt studyjnych gdzie nie zgłoszono żadnego wniosku oraz organizację wydarzeń i imprez promocyjnych gdzie rywalizacja nie była też zbyt duża co zapewne spowodowane jest panującą pandemią. Komisja zdecydowała o przyznaniu dofinansowania w kwocie 6 tys. złotych dla Miasta Ustki na wydarzenie Dożynki Rybne – Święto Ustki. Jest to coroczna najważniejsza impreza w mieście podczas której odbywają się pokazy kulinarne, warsztaty plastyczne, zabawy rybackie oraz jarmark dzieł rzemieślników i wyrobów rybnych. W tym przypadku realizacja dofinansowania będzie możliwa w przypadku organizacji wydarzenia w 2020r.
Wszystkim nagrodzonym gratulujemy i zachęcamy do uważnego śledzenia naszych komunikatów, już wkrótce poinformujemy o nowej formie wsparcia działań promocyjnych dla członków naszego Stowarzyszenia.