Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 34 in /wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/nextgen_basic_tagcloud/package.module.nextgen_basic_tagcloud.php on line 183
Stwierdzenie, że wszystkie drogi prowadzą w Pomorskie nie będzie przesadą, jeśli pamiętać będziemy o dwóch znaczących portach morskich znajdujących się w naszym województwie. Port Gdynia i Port Gdańsk to ciekawe i pełne nowych możliwości destynacje na kursach wycieczkowców z całego świata.
O atrakcyjności miejsca zacumowania statku wycieczkowego decydują nie tylko warunki techniczne portu ale przede wszystkim możliwości spędzenia wolnego czasu przez pasażerów.
I właśnie prezentacja pomorskiego, jako ciekawej destynacji wartej zacumowania podczas kolejnych rejsów była głównym celem udziału przedstawiciela PROT w targach Seatrade Cruise Global w Miami.
Targi Seatrade Cruise Global to najważniejsze światowe wydarzenie branży cruisingowej i turystyki morskiej. To specjalistyczne spotkanie dla przemysłu związanego z podróżami morskimi na pokładach wycieczkowców już od 35 lat łączy m.in. przedstawicieli armatorów, portów docelowych, organizatorów podróży oraz destynacji. Tegoroczna edycja zgromadziła przedstawicieli ponad 70 linii pasażerskich i ponad 13 tys. odwiedzających i tym samym zapisała się jako największa z dotychczasowych.
Program udziału w targach na stoisku Destination Poland, na którym PROT towarzyszył delegacji Portu Gdynia, obejmował zarówno spotkania z przedstawicielami armatorów jak i networkingowe rozmowy podczas dedykowanych sesji.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie „Discover Poland Breakfast Reception” podczas którego licznie zgromadzeni specjaliści zajmujący się planowaniem atrakcji podczas rejsu, mieli okazję zapoznać się z prezentacją potencjału turystycznego regionu. Szczegółowe pytania, jakie padły po prezentacji pozwalają przypuszczać, że już w niedalekiej przyszłości spotkać będzie można pasażerów statków wycieczkowych również na Kaszubach, Powiślu i Żuławach. W ciągu 4 dni targów, wypracowany wspólnie z Portem Gdynia model współpracy z armatorami został poddany praktycznemu testowi i pozytywnym wynikiem zachęca do dalszych działań w zakresie promocji w branży cruisowej.
Tegoroczny sezon wizyt wycieczkowców w Porcie Gdynia właśnie się rozpoczął (24 kwietna zawinięcie i potrwa do października. Do gdyńskich nabrzeży zawinie ogółem 51 jednostek cruisowych a 120 tys. pasażerów odwiedzi Gdynię i region pomorski.