Czym zainteresować włoskich touroperatorów oraz przedstawicieli branży turystycznej i jak zaprezentować Region Pomorski podczas krótkiego seminarium w polskim pawilonie na EXPO w Mediolanie? Jak przekazać całe mnóstwo ciekawych historii, wrażeń i smaków podczas jednego spotkania ponad tysiąc kilometrów od Pomorza? To tylko niektóre z pytań jakie towarzyszyły nam podczas prac nad koncepcją i realizacją projektu seminarium turystycznego podczas Tygodnia Pomorskiego na EXPO.
Wybór padł na realizacje krótkich, kilkominutowych wideoklipów prezentującym 5 głównych wyróżników pomorskiego : Gdańsk-Sopot-Gdynia, atrakcje regionu, pas nadmorski, bursztyn, lifestyle. Gospodarzem oraz przewodnikiem w tej wirtualnej wyprawie do Pomorskiego, w której uczestniczyło blisko 60 touroperatorów oraz dziennikarzy z Lombardii, był Robero M.Polce– dziennikarz, fotograf i przewodnik włoski od lat związany z Regionem.
Nie były to jedyne włoskie akcenty spotkania: zaproszenie do udziału w seminarium przyjął Maestro Massimiliano Caldi, pochodzący z Mediolanu dyrygent Filharmonii Bałtyckiej, który zebranym gościom z zaangażowaniem opowiadał o swoich pozytywnych doświadczeniach związanych z Pomorskim oraz o bardzo bogatej ofercie kulturalnej Regionu
Pan Caldi wziął udział w seminarium osobiście jednak ambasadorów pomorskiego podczas seminarium było znacznie więcej. W szóstym klipie zaprezentowanym licznej widowni wystąpili Włosi, którzy pokochali nasz region i związani są z pomorskim od wielu lat.
Nie samym jednak obrazem przekonywaliśmy zebranych do wpisania Pomorskiego na listę destynacji wartych odwiedzenia: po zakończonej prezentacji uczestnicy seminarium zaproszeni zostali do degustacji potraw regionalnych z Pomorza.
Mamy nadzieję, że zaangażowanie partnerów seminarium: Miasto Gdańsk, Sopot i Gdynia, Hotel Hanza, Hotel Mercure Gdynia Centrum, Puro Gdańsk firma Komers oraz Agencja Rozwoju Miast i Regionów już niedługo przyniesie wymierne efekty a Region Pomorski zostanie na stałe wpisany na listę ulubionych miejsc wyjazdowych Włochów.