Przed Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną pojawiły się nowe wyzwania. W rzeczywistości post-covid będziemy się mierzyć z nową sytuacją ekonomiczną, nowymi oczekiwaniami turystów i gości, którzy odwiedzą region pomorski. W szerokim wachlarzu działań PROT uwzględniamy projekt Pomorskie Prestige i stawiamy na jego rozwój. Poszerzamy zakres branży gastronomicznej o lokale z nowej kategorii Foodies & Cafe, planujemy działania marketingowe uwzględniające nowe narzędzia i pomysły promocyjne. Zacieśniamy współpracę z branżą hotelową oraz Wellness & Spa.
Ponieważ Pomorskie ma duży potencjał turystyczny, świetną infrastrukturę hotelową, wspaniałą ofertę pobytową, doskonałą kuchnię opartą o produkty lokalne bio & eco chcemy połączyć siły, aby wydłużyć sezon turystyczny w regionie i razem kreować wysokojakościową ofertę na mapie Polski.
Niewątpliwie obie branże mocno odczuły skutki pandemii. Odpływ klientów zagranicznych przez lockdowny, ograniczenia w działalności obu branż na polskim rynku przez długie tygodnie, przyniosły duże straty. Mimo że po stopniowym odmrożeniu przybrał na sile ruch wewnątrzkrajowy, nie udało się nadrobić braków. O trudnościach, wyzwaniach, dynamicznych zmianach w konsumpcji usług i oferty premium, nowych oczekiwaniach i potrzebach klientów rozmawialiśmy zarówno z restauratorami na spotkaniu 28 stycznia, które odbyło się w Brovarni w Gdańsku, jak również z przedstawicielami branży Wellness &Spa, których gościliśmy w hotelu Quadrille w Gdyni 24 lutego.
Cieszymy, się, że odzew na zaproszenie PROT jest duży i ponad 30 lokali gastronomicznych zadeklarowało współpracę w ramach projektu. Obie branże są otwarte na wspólne działania, więc liczymy, że razem uda się zrealizować ciekawe akcje promocyjne oraz study tour dla zagranicznych mediów, blogerów i tour operatorów. PROT podjął w tym roku współpracę z agencją Related, z którą pracujemy nad projektem „Weekend marzeń” adresowanym na rynek skandynawski.
Chcemy skoncentrować się na działaniach marketingowych w miastach, do których mamy bezpośrednie połączenia lotnicze i promowe z Trójmiastem i regionem pomorskim. Ze Skandynawii przybywało przed pandemią mnóstwo gości. Mamy nadzieję, że wdrożenie nowych narzędzi i działań marketingowych przyniesie efekty w postaci większego ruchu turystycznego w pomorskim. Liczymy, że uda nam się wydłużyć sezon w regionie i Szwedzi oraz Norwedzy wrócą do nas na citybreak jesienią – mówi Łukasz Magrian, dyrektor PROT.
Czas jest trudny. Pandemia i sytuacja geopolityczna nie napawają optymizmem. Czas połączyć siły i działać razem! Bo razem lepiej!