Z roku na rok obserwuje się coraz większe zainteresowanie Polską ze strony azjatyckich turystów. Japońscy i chińscy turyści odwiedzjący Polskę szukają egzotycznych dla siebie doznań. Goście z Azji zainteresowani są ofertą folklorystyczną i architekturą, kulturą oraz obiektami wpisanymi na listę dziedzictwa Unesco. W działaniach promocyjnych na rynkach chińskim i japońskim nacisk kładziony jest na budowanie świadomości i pozytywnego wizerunku Pomorskiego. Jednym z działań jest organizacja wizyt studyjnych kierowanych do środowisk opiniotwórczych i mediów dla dziennikarzy i blogerów.
W grudniu 2018 roku we współpracy z Zagranicznymi Ośrodkami Polskiej Organizacji Turystycznej PROT realizowane będą dwie wizyty studyjne dla przedstawicieli japońskich redaktorów i dziennikarzy oraz przedstawicieli chińskiej blogosfery.
We współpracy z ZO POT w Tokio oraz Gdańską Organizacją Turystyczną w Pomorskim organizowana będzie wizyta dziennikarzy japońskich. Wizyta odbędzie się w dniach 11 – 14 grudnia 2018 roku a jej tematem przewodnim będą kultura i kulinaria świąteczne. Udział w wizycie weźmie czworo przedstawicieli mediów japońskich. Wśród nich znajdą się dziennikarz trzeciego największego tytułu japońskiego Mainichi Shimbun (nakład 3 500 000 egzemplarzy), redaktor magazynu branżowego J-Wing Travel, dziennikarze kwartalnika Long Stay oraz portal Hanako.tokyo. Publikacje poświęcone atrakcjom Pomorskiego planowane są na pierwszą połowę 2019 roku a ich zasięg szacowany jest na ponad 6 000 000 odbiorców.
Pomorskie walory kulturowe, turystyczne i kulinarne zostaną również zaprezentowane czworgu chińskim blogerom i influencerom. Do udziału w świątecznej wizycie studyjnej w dniach 21-22.12.2018 zaproszono Shen Wei (https://weibo.com/11858898?is_hot=1), sa r a h ⼀直在路上 -(https://weibo.com/u/1998750774), Sophia (https://weibo.com/u/1766362445) oraz dwoje twórców publikujących jako KiKiWiWi (https://weibo.com/sunshengkai). Współpraca z KiKiWiWi po raz pierwszy podjęta została w roku ubiegłym i zaowocowała niezwykle ciekawymi materiałami, które odbiły się szerokim echem w chińskich mediach społecznościowych.
Podczas obu wizyt goście odwiedzą zarówno najważniejsze atrakcje turystyczne Trójmiasta jak Muzeum Gdańska, Europejskie Centrum Solidarności, sopockie molo i Muzeum Emigracji oraz wyselekcjonowane pomorskie restauracje, gdzie mogli będą poznać tradycyjną i nowoczesną polską kuchnię na bardzo wysokim poziomie. Gdański jarmark świąteczny oraz iluminacje parku w Oliwie będą doskonałą oprawą wizyt studyjnych oddającą wyjątkową atmosferę Bożego Narodzenia.
Ponadto dla japońskich dziennikarzy przygotowano także wizytę w malborskim zamku oraz prezentację kultury, dziedzictwa i kuchni kaszubskiej w Kościerzynie.
Realizowana wizyta, tematycznie dostosowana do zainteresowań japońskich i chińskich turystów odwiedzających Europę, z pewnością przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności Pomorskiego na rynkach azjatyckich i w perspektywie czasu pozwoli na zainteresowanie destynacją coraz większej liczby turystów.