Hasło „reklama dźwignią handlu” nie traci na aktualności. Zmieniają się jednak nośniki marketingowe. O tym, jak promować się w Internecie, rozmawialiśmy z trójmiejskimi i pomorskimi restauratorami podczas szkolenia marketingowego, które odbyło się 15 marca w gościnnych progach Wozowni Artyleryjskiej w Hevelianum w Gdańsku.
Inspirujących przykładów z kraju i z zagranicy dostarczył Hubert Gonera, twórca szlaków i projektów kulinarnych z Landbrand, a wiedzą o narzędziach i taktykach podzieliła się Ania Amsolik oraz Agnieszka Czaja z trójmiejskiej agencji Social Spot.
Marketing w dzisiejszych czasach potrzebny jest każdej restauracji. Pandemia odcisnęła piętno na turystyce kulinarnej. Po dwóch latach zastoju, odpływu gości przed branżą duże wyzwanie w nowej rzeczywistości post-covid. Lokale szukają pomysłów i sposobów, by przyciągnąć klientów i przywrócić ruch w gastronomii.
Kim jest turysta kulinarny i jak do niego dotrzeć? Gdzie umieszczać reklamę restauracji? W jaki sposób pokazać ofertę i nowe menu? Czym przyciągnąć gości? Jakich narzędzi używać w codziennej komunikacji i promocji? Na te pytania próbowaliśmy znaleźć odpowiedź razem z partnerami projektu Pomorskie Prestige Culiarny podczas spotkania szkoleniowego dedykowanego branży kulinarnej.
Szkolenie zorganizowane przez PROT było okazją do nawiązania relacji, wymiany poglądów i doświadczeń. Z udziałem Huberta Gonery przedstawiciele restauracji trawili kulinarne trendy, analizowali przykłady odważnych taktyk z Polski i ze świata, łapali inspiracje, jak podając posiłek serwować wspomnienia.
Ania Amsolik i Agnieszka Czaja wprowadziły uczestników szkolenia w świat social mediów, odkryły kilka tajników Facebooka i Instagrama. Pokazały jak tworzyć InstaStory, dlaczego warto korzystać z Rolek, z jakich serwisów, programów i aplikacji korzystać, by utrzymać się na fali trendów promocyjnych.
Mamy nadzieję, że nauka nie pójdzie w las!