Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

  • top prot 1200x450
    Głosuj na Gdańsk w konkursie na Najlepszy Jarmark Bożonarodzeniowy 2025!


Turystyka morska motywem przewodnim wizyty amerykańskiego dziennikarza

turystyka morska motywem przewodnim wizyty amerykanskiego dziennikarza thumb

W dniach 22-25.08.2015 we współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej
w Nowym Jorku oraz lokalnymi instutucjami: UM Gdańsk, UM Sopot, UM Gdynia oraz Port Gdynia S.A realizowana będzie wizyta studyjna dla Richarda Varr z Huston w Teksasie – amerykańskiego dziennikarza oraz członek prestiżowego Society of American Travel Writers (SATW), którego głównym zainteresowaniem jest turystyka morska oraz tematyka bursztynu, jako skarbu Gdańska.

W związku z tym podczas 3-dniowego pobytu w Pomorskim dziennikarzowi zaprezentowane zostanie szereg atrakcji tematycznych. Zwiedzanie zacznie od Malborka – destynacji najczęściej odwiedzanej przez pasażerów statków wycieczkowych wraz z Muzeum Zamkowym w Malborku. Następnie Gdańsk wraz Oddziałami Narodowego Muzeum Morskiego, Głównym Miastem, Europejskim Centrum Solidarności oraz ulicą Mariacką i pracowniami bursztynu. Sopot aspekt morski zaprezentuje poprzez  Marinę Sopot i Sopocki Klub Żeglarski.  W Gdyni dziennikarz spotka się z touroperatorem reprezentującym firmę Baltic Gateway specjalizującą się w organizacji rejsów wycieczkowych.  Spotkanie odbędzie się w Porcie Gdynia, dzięki czemu możliwa również będzie prezentacja włoskiego statku turystycznego Aidadiva, który w tym czas będzie tam stacjonował. Wizytę dopełni prezentacja obróbki bursztynu w S&amp.A oraz zwiedzanie ORP Błyskawicy i uczestnictwo w rejsie z gdyńskiej mariny.

Wizyta jest szczególnie ważna z uwagi coraz większy wzrost znaczenia turystyki morskiej i jej potencjał w regionie pomorskim. Szacuje się, że w najbliższych latach turystyka cruisowa będzie rozwijała się w jeszcze bardziej dynamicznym stopniu (prognozowany 67% wzrost w Europie do 2020 r. ) Dodatkowo 40 % podróży wszystkich turystów odwiedzających region Morza Bałtyckiego to Amerykanie.

Rozwój turystyki cruisowej przekłada się również na wzrost korzyści ekonomicznej dla regionu. Wydatki pasażerów oraz obsługi statków w portach/miastach, do których zawijają wyniosły w 2009 roku ok. 2,9 bln €. Wydatki te obejmowały głównie zakupy biżuterii, ubrań, pamiątek oraz usługi gastronomiczne i inne.

Więcej informacji o dziennikarzu:
Blog/Website
Galveston.com 
Publikacje:
Island Inspired, Porthole Cruise Magazine
Bucket List: Patagonia, Porthole Cruise Magazine
Great Lakes Escape, Trailer Life Magazine
Curacao, Wet and Wild, Porthole Cruise Magazine.
Texas Beaches: Galveston, North and South Padre Island, USA TODAY.
Jules Verne’s Nantes, France, Dallas Morning News.
Telluride’s Four Seasons, AAA Journeys, AAA Home&amp.Away.
Houston: Larger Than Life, SilverKris (Singapore Airlines).
Sail Like an Egyptian. Seabourn Club Herald.

Polityka Prywatności
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna © 2018
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna