Miniony rok, to kontynuacja systematycznych działań jakie Pomorska ROT wraz z partnerami, prowadzi na rzecz rozwoju i promocji oferty turystyki golfowej. Wszelka aktywność w tym zakresie skupia się na wybranych rynkach zagranicznych: Skandynawii, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Podejmowane inicjatywy z jeden strony mają wypromować wizerunek Polski i regionu pomorskiego, jako atrakcyjnej destynacji golfowej, jednak największy nacisk położony został na współpracę z zagranicznymi tour operatorami, specjalizującymi się w obsłudze golfistów z całego świata.
Prezentując potencjał turystyki golfowej, na przestrzeni kilku ostatnich lat, działania PROT są realizowane przy współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi z Warmii i Mazur oraz Pomorza Zachodniego jak i z największymi klubami golfowymi z tego obszaru. Dzięki temu możliwa jest prezentacja szerszego produktu turystyki golfowej dla całej Polski północnej, co jest niezwykle istotne w kontekście odbiorców zagranicznych.
Poprzez członkostwo w międzynarodowej organizacji IAGTO, zrzeszającej blisko 3 000 touroperatorów i dziennikarzy z branży golfowej, przez cały rok najbardziej wpływowe i opiniotwórcze osobistości świata golfa otrzymują aktualne informacje na temat turystycznego potencjału i możliwości regionu pomorskiego. W marcu, kwietniu i maju 2017 roku PROT zrealizowała trzy wizyty studyjne dla tour operatorów z Danii, łącznie grupa 9 osób miała możliwość gry na trzech polach zlokalizowanych w naszym regionie, poznać ofertę hotelową i restauracyjną trójmiasta oraz zapoznać się z największymi atrakcjami turystycznymi regionu. W czerwcu przy okazji rozgrywanych na Pomorzu Drużynowych Mistrzostw Europy Seniorów, przygotowano jednodniowy program studyjny dla prezesów narodowych federacji, biorących udział w zawodach. Blisko 50 osób z wielu europejskich państw, niejednokrotnie po raz pierwszy miało okazję zwiedzić wraz z przewodnikiem Gdańsk, Sopot i Gdynię
W połowie roku odbyła się również niezwykle prestiżowa wizyta brytyjskiego dziennikarza Chrisa Bertrama, współpracującego m.in. z BBC i Today’s Golfer. Efektem tej wizyty jest m.in. publikacja w magazynie Golf World, który wskazał region pomorski jako jedno z 10 najlepszych miejsc do gry w golfa w 2018 roku.
Po raz kolejny województwo pomorskie było również reprezentowane podczas branżowych targów International Golf Travel Market, które w 2017 roku odbyły się w Cannes we Francji. Przedstawiciele Sierra Golf Resort i Sand Valley Gold Resort odbyli przeszło 30 spotkań z touroperatorami, zainteresowanymi dodaniem Polski i regionu pomorskiego do swoich katalogów na rok 2018. Kontynuacją tych kontaktów będzie organizowana wiosną wizyta studyjna dla wybranych przedstawicieli tych firm.
Przy współpracy z Warmińsko Mazurską ROT, prowadzona jest dedykowana strona internetowa www.polandforgolfers.co.uk, która jest wizytówką potencjału golfowego dwóch regionów Pomorza i Warmii i Mazur. Prezentacje pól, bazy noclegowej, pakietów pobytowych oraz atrakcji turystycznych pozwalają odbiorcom zagranicznym zapoznać się z ofertą i zaplanować podróż i grę.
Wszystkie działania podejmowane przez PROT są realizowane w bliskiej współpracy z klubami golfowymi, które angażują również swoje środki we wspólne działania promocyjne i marketingowe. Wśród najbliższych partnerów branżowych należy wskazać m.in. Sierra Golf Resort, Sand Valley Golf Resort i Tokary Golf Club.
Dane statystyczne pozyskiwane od wybranych klubów golfowych pokazują, że każdego roku systematycznie rośnie liczba zagranicznych graczy na pomorskich polach golfowych, średni wzrost z trzech ostatnich lat to 25%. W 2017 roku największe pole regionu Sierra Golf Resort odwiedziło 4200 golfistów, Wśród tej grupy ok 65% stanowili mieszkańcy Szwecji, 15% Norwegii, 10% Finlandii, pozostali reprezentowali m.in. Wielką Brytanię i Niemcy. Średnia długość pobytu graczy to 2 noclegi, a do Polski w 60% docierają drogą lotniczą, a w 40% przy wykorzystaniu połączenia promowego. Średnie dzienne wydatki golfistów podczas wyjazdów są również wyższe od regularnych turystów wypoczynkowych, obejmują one m.in.: zakupy, transport, wydatki na usługi gastronomiczne, usługi uzupełniające np. spa&wellness czy usługi przewodnickie.