W ramach akcji #VisitPoland we wrześniu 2018 przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną organizowana jest kolejna wizyta studyjna dla zagranicznego influencera. Kampania promocyjna #VisitPoland to wspólna akcja Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej w ramach której do odwiedzenia Polski zapraszani są zagraniczni influencerzy i videoblogery. Pomorskie w dniach 19-20 września odwiedzi Alan Estrada, meksykański influencer i youtuber publikujący jako alanexmundo.
Liczba subskrybentów kanału prowadzonego przez Alana Estradę na kanale Youtube wynosi ponad 1 600 000 użytkowników. Treści publikowane na blogu www.alanxelmundo.com docierają do 230 000 czytelników a dedykowane kanały społecznościowe prowadzone na Facebooku i Instagramie transmitują tworzone treści do niemal 2 000 000 obserwujących.
Influencer marketing jest dziś jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. Dzięki kanałom medialnym youtuberów przekaz internetowy może trafić niemal do nieograniczonej liczby odbiorców i postrzegany będzie jako bardziej wiarygodny od tego, jakim dysponują tradycyjne media.
Wizyta w Pomorskim jest szansą na pokazanie międzynarodowym odbiorcom piękna i ciekawej oferty regionu. Współpraca z twórcami internetowymi o szerokim zasięgu i dużej liczbie zaangażowanych odbiorców umożliwia stworzenie takich treści, które zaprezentują Pomorskie widzom z całego świata jako piękne i atrakcyjne miejsce. Na potrzeby dwudniowej wizyty przygotowany został dedykowany program, w ramach którego zaprezentowane zostaną atrakcje miejskie takie jak Główne i Stare Miasto w Gdańsku, Europejskie Centrum Solidarności i Muzeum II Wojny Światowej, sopockie plaże i Muzeum Zamkowe w Malborku.