Zbliżamy się ku końcowi pierwszego półrocza 2013, czas podsumować dotychczasowe wizyty studyjne.
Od początku roku miały miejsce 22 wizyty studyjne , w których uczestniczyło aż 207 przedstawicieli zagranicznej prasy i touroperatorów.
Nasz region cieszył się dużym zainteresowaniem magazynów lifestylowych i golfowych. Gościliśmy dziennikarzy z Ukrainy, Portugalii (UP Magazine) i Włoch ( Aerea Wellnes, Vogue)piszących min. o ofercie SPA w regionie i nowoczesnej polskiej kuchni . 17 touroperatorów i dziennikarzy z całej Europy i Stanów Zjednoczonych oraz 6 dziennikarzy z Holenderskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Golfowych, oceniali poziom i uroki naszych pomorskich pól golfowych.
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się pomorskie w Azji, naszymi gośćmi byli tajwańscy dziennikarze piszący przewodnik po Polsce, oraz 5 touroperatorów poznających nowe ( po Krakowie i Warszawie) ciekawe destynacje w Polsce. W związku z I Forum Polsko-Chińskim przygotowaliśmy , dla organizatorów spotkania ze strony chińskiej , krótkie zwiedzanie regionu w tym urokliwego Sopotu.
W dalszym ciągu kontynuujemy nasze akcje promocyjne na terenie Obwodu kaliningradzkiego, w związku z tym zaangażowaliśmy się w pomoc Telewizji Kaskada przy tworzeniu materiału telewizyjnego dotyczącego Gdańska i regionu, oraz z Centrum Informacji Turystycznej w Kaliningradzie i Ministerstwem Turystyki w Kaliningradzie zorganizowaliśmy podróż do regionu dla 30 touroperatorów i dziennikarzy z Rosji.
9 dziennikarzy z Austrii , z regionu Styrii , wraz z Konsulem Honorowym Rzeczypospolitej Polski w Austrii zaprosiliśmy do Trójmiasta, goście byli nie tylko zainteresowani tematyką turystyczną ale również rozwojem gospodarczym regionu w odniesieniu do europejskiego projektu korytarza transportowego „ Oś Bałtyk – Adriatyk” .
W bieżącym półroczu odwiedzili nas również dziennikarze włoscy zainteresowani międzynarodowymi zawodami kolarskimi Tour de Polone. Dziennikarka z radia Dolomiti i dziennikarz z magazynu Trentino Mese, opisywali uroki Polski wzdłuż trasy tego wydarzenia, miedzy innymi region pomorski.
Przyjmujemy coraz więcej wizyt touroperatorów. W kwietniu zorganizowaliśmy workshop polsko- skandynawski Incoming Poland, który okazał się świetną okazją do pokazania regionu, który w odróżnieniu do Trójmiasta jest mało znany przez Skandynawów. W maju natomiast gościliśmy 41 przedstawicieli firmy Interhome, zajmujących się sprzedażą apartamentów na terenie całej Europy. Wizyta miała na celu poznanie naszego regionu i zachęcenia agentów do promowania pomorskiego jako ciekawej destynacji przyjazdowej.
Po dużym sukcesie przewodników wydanych w Japonii i Włoszech w zeszłym roku, zgłosił się do nas o pomoc dziennikarz hiszpański, piszący przewodnik po Polsce. Głównym jego zainteresowaniem cieszył się region: Łeba, Słowiński Park Narodowy, Malbork.
W ostatnich dniach natomiast odwiedziło nas 5 dziennikarzy z Holandii i Belgii poszukujących śladów flamandów na pomorzu. Zaciekawieni ale i zdziwieni ogromem wpływów holenderskich i belgijskich zwiedzali Gdańsk i Żuławy Wiślane.
PROT zaangażował się również w promocję lokalnych kulinariów, poprzez uczestnictwo w wizytach studyjnych związanych z tym tematem, do tej pory wspieraliśmy wizytę ogólnopolskich bloggerów na warsztatach kulinarnych organizowanych w Gdańsku oraz Slow Food Festival zorganizowany przez Stowarzyszenie Fumenti na sopockim molo w maju.
Część relacji z wizyt już powstało i można je zobaczyć poniżej.