Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

• Gwiazdka Michelin w Pomorskiem
    Pomorskie ma swoją gwiazdkę Michelin!

Wizyty Studyjne 2013

wizyty studyjne 2013 thumb

Zbliżamy się ku końcowi pierwszego półrocza 2013, czas podsumować  dotychczasowe wizyty studyjne.
Od początku roku miały miejsce 22 wizyty studyjne , w których uczestniczyło aż 207 przedstawicieli zagranicznej prasy i touroperatorów.
Nasz region cieszył się dużym zainteresowaniem magazynów lifestylowych i golfowych. Gościliśmy  dziennikarzy z Ukrainy, Portugalii (UP Magazine) i Włoch ( Aerea Wellnes, Vogue)piszących min. o ofercie SPA w regionie i nowoczesnej polskiej kuchni . 17 touroperatorów i dziennikarzy z całej Europy i Stanów Zjednoczonych oraz 6 dziennikarzy z Holenderskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Golfowych, oceniali poziom i uroki naszych pomorskich pól golfowych.
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się pomorskie w Azji, naszymi gośćmi byli tajwańscy dziennikarze piszący przewodnik po Polsce, oraz 5 touroperatorów poznających nowe ( po Krakowie i Warszawie) ciekawe destynacje w Polsce. W związku z I Forum Polsko-Chińskim przygotowaliśmy , dla organizatorów spotkania ze strony chińskiej , krótkie zwiedzanie regionu w tym urokliwego Sopotu.
W dalszym ciągu kontynuujemy nasze akcje promocyjne na terenie Obwodu kaliningradzkiego, w związku z tym zaangażowaliśmy się w pomoc  Telewizji Kaskada przy tworzeniu materiału  telewizyjnego dotyczącego Gdańska i regionu, oraz  z Centrum Informacji Turystycznej w Kaliningradzie i Ministerstwem Turystyki w Kaliningradzie zorganizowaliśmy podróż do regionu dla 30 touroperatorów i dziennikarzy z Rosji.
9 dziennikarzy z Austrii , z regionu Styrii , wraz z Konsulem Honorowym Rzeczypospolitej Polski w Austrii zaprosiliśmy do Trójmiasta, goście byli nie tylko zainteresowani tematyką turystyczną ale również rozwojem gospodarczym regionu w odniesieniu do europejskiego projektu korytarza transportowego „ Oś Bałtyk – Adriatyk” .
W bieżącym półroczu odwiedzili nas również dziennikarze włoscy zainteresowani międzynarodowymi zawodami kolarskimi Tour de Polone. Dziennikarka z radia Dolomiti i dziennikarz z magazynu Trentino Mese, opisywali uroki Polski wzdłuż trasy tego wydarzenia, miedzy innymi region pomorski.
Przyjmujemy coraz więcej wizyt touroperatorów. W kwietniu zorganizowaliśmy workshop polsko- skandynawski Incoming Poland, który okazał się świetną okazją do pokazania regionu, który w odróżnieniu do Trójmiasta jest mało znany przez Skandynawów. W maju natomiast  gościliśmy 41 przedstawicieli firmy Interhome, zajmujących się sprzedażą apartamentów na terenie całej Europy. Wizyta miała na celu poznanie naszego regionu i zachęcenia agentów do promowania pomorskiego jako ciekawej destynacji przyjazdowej.
Po dużym sukcesie przewodników wydanych w Japonii i Włoszech w zeszłym roku, zgłosił się do nas o pomoc dziennikarz hiszpański, piszący przewodnik po Polsce. Głównym jego zainteresowaniem cieszył się region: Łeba, Słowiński Park Narodowy, Malbork.
W ostatnich dniach natomiast odwiedziło nas 5 dziennikarzy z Holandii i Belgii poszukujących śladów flamandów na pomorzu. Zaciekawieni ale i  zdziwieni ogromem wpływów holenderskich i belgijskich zwiedzali Gdańsk i Żuławy Wiślane.
PROT zaangażował się również w promocję lokalnych kulinariów, poprzez uczestnictwo w wizytach studyjnych związanych z tym tematem, do tej pory wspieraliśmy wizytę ogólnopolskich bloggerów na warsztatach kulinarnych organizowanych w Gdańsku oraz Slow Food Festival zorganizowany przez Stowarzyszenie Fumenti na sopockim molo w maju.
Część relacji z wizyt   już powstało i można je zobaczyć poniżej.