Z pełnym przekonaniem można dziś powiedzieć, że nastała era blogerów. Blogo- i vlogosfera na przestrzeni ostatnich kilku lat przybrała na sile i zyskała mocną pozycję na rynku. Dlatego Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna kładzie duży nacisk na współpracę z blogosferą i wykorzystywanie tego narzędzia do promocji regionu pomorskiego.
PROT współpracuje zarówno z blogerami międzynarodowymi jak i krajowymi poprzez realizację wizyt studyjnych w regionie pomorskim jak i przy tworzeniu placementu na wybranych blogach. Dobierane są one każdorazowo pod kątem zasięgu, grupy odbiorców i tematyki, co przekłada się na zwiększone efekty kampanii. Wartością dodaną są działania w social media, które wzmacniają zdecydowanie przekaz kampanii i trafiają dwutorowo do odbiorców. Blogosfera to idealny kierunek do promocji kulinariów dlatego Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna podjęła współpracę z blogerami kulinarnymi i lifestylowymi takimi jak: piekniejestzyc.pl, dusiowakuchnia.pl, martynasoul.com, strwaberriesfrompoland.pl Blogerki na swoich kanałach zaprezentowały potencjał kulinarny w pomorskim docierając tym samym z przekazem go szerokiego grona odbiorców.
Bloger staje się dla czytelników autorytetem. To lider opinii, który wyznacza trendy w modzie, zaraża podróżowaniem czy inspiruje do eksperymentów w kuchni. Społeczność blogosfery jest społecznością lojalną i zaangażowaną, która komentuje, dzieli się treścią ze znajomymi i… ufa. Zaufanie jest najważniejszą wartością w tej relacji. Czołowi blogerzy mogą się pochwalić zasięgami sięgającymi kilkuset tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie. To bardzo dobry target dla kampanii marketingowej.