Współpraca z tour operatorami to jeden z głównych obszarów działalności Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Zdecydowanie efektywnym działaniem w tym zakresie jest realizacja wizyt studyjnych, które wpływają na tworzenia ciekawych pakietów przyjazdowych dedykowanych turystom z danych rynków . Dlatego PROT zaangażował się we współpracę z cenionymi na rynku światowym tour operatorami jak: GEBECO z grupy TUI oraz przewoźnikiem Lufthansa.
W dniach 10-13.04.2016 w Gdańsku odbędzie się spotkanie regionalnych Biur Lufthansa City Center
z Europy i Bliskiego Wschodu. W spotkaniu uczestniczyć będzie około 100 agentów. Lufthansa City Center International to jedna z największych międzynarodowych sieci agencji turystycznych. Globalny obrót generowany przez sieć LCC przekracza poziom 4,13 miliardów EUR. Biuro poprzez współpracę z Liniami Lotniczymi Lufthansa jest również liderem na rynku niemieckim, co ma duże znaczenie dla regionu pomorskiego w aspekcie turystyki przyjazdowej. Z uwagi na duży potencjał spotkania Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna zaangażowała się w wizytę poprzez prezentację walorów regionu pomorskiego podczas konferencji oraz przygotowanie niestandardowego zwiedzania Gdańska dla uczestników opartego na jego wyróżnikach, w tym bursztyn, kulinaria, browary i napitki.
Natomiast w dniach 20-21.04.2016 obsługiwać będziemy wizytę agentów GEBECO z grupy TUI realizowaną w ramach projektu Experience Poland 2016, który przewiduje udział 50 sprzedawców z Niemiec, podzielonych na 2 grupy (po 25 osób) zwiedzających wybrane regiony Polski, w tym Pomorskie. W ramach wizyty w regionie agencji będą mieli możliwość poznać możliwości gdańskiej bazy hotelowej oraz atrakcje turystyczne Gdańska od strony wody. Nie zabraknie również prezentacji Europejskiego Centrum Solidarności oraz Muzeum Zamkowego w Malborku. Wizytę dopełni lunch bursztynowy u partnera projektu Gdańsk Pomorskie Culinary Prestige. Grupy po zwiedzeniu danych destynacji spotkają się w Warszawie, aby przedstawić w czasie prezentacji poznane atrakcje. Spotkanie pozwali na wymianę doświadczeń między uczestnikami, a tym samym na dotarcie z ofertą Pomorskiego do 50 agentów. Projekt jest rekomendowany i wspierany przez Polską Organizację Turystyczną.
Wierzymy, iż powyższe wizyty wpłyną na stworzenie ciekawych pakietów wyjazdów dla turystów z rynków obsługiwanych przez tour operatorów.